تاریخ : 1396,شنبه 09 دي14:33
کد خبر : 254133 - سرویس خبری : خبرنامه

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون ۹ دی و اعتراضات اخیر

باید توجه داشت که اساس اعتراض مردم به هیچ وجه سیاسی و فتنه‌گون نیست اگر چه بدون شک عناصر فرصت‌طلب و استکبار جهانی و رسانه‌هایش تلاش خواهند نمود مسیر مطالبات مردمی را با حمایت ظاهری و فریبنده به سمت دلخواه خود برای نیل به مقاصدشان سوق دهند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت سالروز حماسه 9 دی و اعتراضات مردمی اخیر در کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایت خداوند متعال و اراده ملت بزرگ ایران شکل گرفت. استکبار جهانی که تداوم سلطه و قدرت خود را در تحقیر ملت‌ها و تضییع حقوق دیگران می‌دید، از ابتدا شکل‌گیری و الگوبرداری از یک نظام سیاسی مبتنی بر باورها و رهبری الهی را ضربه‌ای مهلک به منافع خود ارزیابی کرد. از این رو تلاش‌های گسترده‌ای در سال‌های پس از انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی صورت داد. کمک به گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست، همراهی با صدام در حمله به ایران اسلامی، وارد آوردن فشار های کم نظیر سیاسی و رسانه‌ای، پرونده‌سازی، بلوکه کردن اموال و دارائی‌های ملت ایران و تلاش برای تضییع حقوق قانونی ملت ایران در موضوعات هسته‌ای و نیز اعمال پیچیده‌ترین تحریم‌های اقتصادی برای در تقابل قراردادن ملت و حاکمیت بخشی از کارنامه سیاه استکبار جهانی در مواجهه با ملت بزرگ ایران است. در ادامه همین روند، فتنه پیچیده سال 88 با همراهی و خیانت برخی عناصر داخلی اجرا شد. فتنه‌ای که از کودتا علیه جمهوریت شروع و به حمله علیه اسلامیت ختم شد.

اما روزهای اخیر کشور شاهد مطالبات به حق مردم ایران است. باید توجه داشت که اساس اعتراض مردم به هیچ وجه سیاسی و فتنه‌گون نیست اگر چه بدون شک عناصر فرصت‌طلب و استکبار جهانی و رسانه‌هایش تلاش خواهند نمود مسیر مطالبات مردمی را با حمایت ظاهری و فریبنده به سمت دلخواه خود برای نیل به مقاصدشان سوق دهند. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن حمایت از اصل مطالبات مردم چند نکته را حائز اهمیت می‌داند: 

1- سانسور آن دسته از اعتراضات که در چهارچوب قانون و مطالبه‌گرایانه صورت می‌گیرد، توسط مسئولان و رسانه‌های رسمی کشور امری غیرحرفه‌ای، غیرعقلانی و منفعلانه است. در شرایطی که با وجود تعدد رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و ابزارهای اطلاع‌رسانی متنوع سانسور غیر ممکن است، بی‌توجهی و عدم پوشش این اعتراضات مردم را از نظام اسلامی سرخورده و ناامید می کند. لازم است صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن پوشش هوشمندانه مطالبات مردم، از مسئولان برای سوالات آنان پاسخ بخواهد.

2- وضعیت فعلی اقتصاد نتیجه روشن تصمیمات غلط چندسال اخیر است که به کاهش توان دولت منجر شده است. از این رو دولت همچنان با بی‌توجهی به مشکلات اساسی اقتصاد کشور قصد دارد با افزایش قیمت حامل‌های انرژی و یا حذف یارانه ها، کم‌توانی خود را جبران نماید. مشکلات اقتصاد ایران با ارائه گزینشی آمارهای اقتصادی، مقایسه‌های غلط و بی‌توجهی به چالش‌های مهمی چون بیکاری، رکود در تولید و یا وضعیت مبهم بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری حل نخواهد شد.

3- عدم درک صحیح دولت و مجلس از وضعیت کنونی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری برخی دولتمردان و نمایندگان مجلس به وضوح مشخص است. معاون اول رئیس جمهور اخیرا در اظهار نظری تاسف برانگیز اعلام نموده‌اند که تمامی شاخص‌های اقتصاد خوب است و دلیلی برای اعتراض مردم وجود ندارد. از سوی دیگر این اعتراضات را سیاسی و بهانه‌جویی مخالفان دولت دانسته اند. اینکه یکی از مقامات عالی رتبه دولت، فهمی تا این اندازه غلط از واقعیت‌های جامعه دارد خطرناک است. دولت و دیگر قوا باید بدانند که واقعیت های اقتصاد ایران با تصورات آن‌ها فاصله زیادی دارد. انتظار می‌رود مسئولان پیش از آنکه لب به سخن بگشایند، چشم‌های خود را برای دیدن واقعیت‌های کشور باز کنند. مبادا فهم غلط از واقعیت ها به بی عملی و عدم چاره اندیشی ختم شود.

4-  اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی و عملکرد ضعیف مسئولان حق قانونی و طبیعی ملت ایران است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تایید و همراهی با مطالبات قانونی ملت ایران، مانند بیشتر مردم برای همیشه خود را پاسدار ارزش‌ها، قانون و اصل نظام اسلامی می‌داند. بدیهی است که تلاش عده‌ای برای انحراف شعارها و مطالبات مردم به سمت اهداف و شعارهای تند سیاسی، نه تنها به حل مسئله و بهبود وضعیت فعلی کمکی نمی‌کند، بلکه با سیاسی کردن تجمعات مطالبات اقتصادی را به حاشیه خواهد برد. لازم است اعتراضات از فضای احساسی دور شده و معترضین با فاصله گرفتن از کسانی که به دنبال بهره برداری‌های سیاسی در اعتراضات هستند، مطالبات خود را بیان کنند. جنبش دانشجویی مسلمان پیگیری مطالبات اقتصادی مردم را وظیفه خود دانسته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.


کد خبرنگار : 17