تاریخ : 1396,سه شنبه 12 دي22:42
کد خبر : 254516 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

گزارشی در خصوص علت افت سریع شارژ گوشی؛

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

احتمالا برای شما پیش‌آمده است که احساس کنید شارژ باتری گوشی شما خیلی زود مصرف می‌شود. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که سهم بالایی در مصرف شارژ باتری موبایل دارند که ۱۰ اپلیکیشنی که در صدر این لیست قرار دارند در این گزارش خدمت شما معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احتمالا برای شما پیش‌آمده است که احساس کنید شارژ باتری گوشی شما خیلی زود مصرف می‌شود و در زمانی که نیاز با موبایل دارید به دلیل افت شدید شارژ گوشی‌شما خاموش می‌شود. برخی در این مواقع گمان می‌برند که مشکل از باتری است و به فکر تعویض باتری می‌افتند اما در حقیقت افت سریع شارژ در بسیاری از مواقع به علت وجود برخی نرم‌افزارهای نصب شده در گوشی است به همین دلیل 10 نرم‌افزاری که طبق آخرین بررسی‌ها به عنوان پرمصرف‌ترین نرم‌افزارها شناخته شد در ذیل به شما معرفی می‌شود.

samsung watchon

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

واضح است که پیداکردن تلفن همراه آسان تر از کنترل تلویزیون است، به همین دلیل برخی روی موبال و یا تبلت خود نرم‌افزار samsung watchon را نصب می‌کنند با این کار گوشی شما به کنترل تلویزیون تبدیل می‌شود و شما می‌توانید همان کارهایی که با یک ریموت کنترل معمولی انجام می دهید را با گوشی خودتان انجام دهید. اما توجه کنید که این اپلیکیشن به عنوان پرمصرف‌ترین نرم‌افزار دنیا شناخته شده‌است.

Video Editor

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

Video Editor در زمینه ویرایش فایل‌های ویدئویی فعال می‌کند و با آن می‌توانید ویدئوهای مورد نظر خود را بسازید. وجود ده‌ها افکت با موضوعات مختلف، تبدیل فرمت‌های مختلف به یکدیگر، پشتیبانی از انواع سیستم‌های صوتی و تصویری قابل حمل نظیر iPod ، PSP و انواع گوشی های موبایل از قابلیت‌های دومین نرم‌افزار پرمصرف دنیاست به شمار می‌رود.

Netflix

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

امروزه نگاه‌کردن به سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی یکی از سرگرمی‌های افراد در سراسر جهان است. اما دسترسی به تلویزیون همیشه مقدور نیست اما با استفاده از نرم افزارNetflix  می‌توانید شبکه‌های مختلف جهان را بر روی گوشی همراه خود داشته باشید و  را خواهید داشت و با کلیک‌کردن بر روی لیست تمام سریال‌ها و فیلم‌های در حال پخش، هرکدام را که مایل بودید تماشا کنید. اما به دو نکته توجه داشته باشید این نرم‌افزار برای انجام کار، به صورت ماهانه مبلغی از شما دریافت می‌کند و همچنین طبق آخرین بررسی‌ها این نرم‌افزار سومین اپلیکیشن پرمصرف دنیا شناخته شد.

spotify music

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

چهارمین اپلیکیشن این لیست Spotify Music است این نرم‌افزار جزو سرویس‌های پرطرفدار پخش موسیقی به شمار می‌رود و شامل آلبوم اکثر خوانندگان دنیا است. کاربران می‌توانند توسط این برنامه به لیستی از آهنگ‌های خواننده مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. آهنگ‌های موجود در این برنامه بر اساس سبک‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند که با انتخاب سبک مورد نظر خود به لیستی از بهترین و تازه‌ترین آهنگ‌های آن سبک دسترسی خواهید داشت.

Snapchat

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

اسنپ‌ چت هم مانند وایبر و وی‌چت و تلگرام یکی از شبکه‌های مجازی محبوب دانیاست که می‌توان از آن برای ارسال پیامک و یا فایل‌های مختلف استفاده کرد. برعکس اپلیکیشن‌های مشابه، پیام‌های تصویری اسنپ‌‌چت پس از به نمایش در آمدن پاک می‌شوند. اما به این موضوع هم دقت کنید که هر چیزی که از طریق اینترنت فرستاده می‌شود، به هر حال ممکن است جایی ذخیره شود. و قبلا از استفاده از این نرم‌افزار مصرف بالای شارژ باتری را هم در نظر بگیرید.

clean master

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

ششمین اپلیکیشن این لیست clean master است سیستم عامل موبایل هم مثل ویندوز به پاکسازی نیاز دارد. و فایل‌های اضافی که از نصب و حذف اپلیکیشن‌های مختلف باقی مانده‌است باید پاک شود در غیر این صورت سرعت سیستم عامل موبایل شما کند می‌شود که یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در این زمینه clean master است پس در صورت امکان پس از هر بار مصرف آن را حذف کنید.

Line

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

بدون تردید باید گفت  LINE  یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل است که به شما اجازه می‌دهد تا در هر جای دنیا با دوستان خود تماس صوتی برقرار کنید و یا فایل‌های ویدئویی، عکس و یا پیامک ارسال کنید. همچنین مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی گروه‌های مختلفی ایجاد کنید و از استیکر و شکلک‌های مختلف در چت‌ها استفاده کنید.

microsoft outlook

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

هشتمین نرم‌افزار پرمصرف دنیا microsoft outlook است. این اپلیکیشن یک نمای یکپارچه از ایمیل، تقویم، مخاطبین، و فایل‌های پیوست شما و... در اختیار شما قرار می‌دهد و پیام‌های شما در تمام حساب‌های ایمیل را به صورت خودکار سطح‌بندی می‌کند.

BBC news

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

BBC امروزه رسانه شناخته شده و معروف است نرم‌افزار BBC news جدیدترین اخبار و برنامه‌های شبکه بی‌بی‌سی را در دسترس شما قرار می‌دهد و با آن می‌توانید گزارش‌های ویدئویی و دیگر برنامه‌ها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

Es file explorer file manager

۱۰ اپلیکیشنی که شارژ باتری را سریع مصرف می‌کند

نرم‌افزار ES File Explorer دهمین اپلیکیشن دنیاست که امکان مدیریت بر روی فایل‌ها مانند کپی، انتقال، ساخت، حذف، تغییر نام و … فایل‌ها را به کاربران می‌دهد. قابلیت مدیریت بر روی برنامه‌های نصب شده در گوشی نیز در این نرم افزار وجود دارد و می توانید برنامه‌های نصب شده در گوشی را به صورت کامل مدیریت کنید. مدیریت فایل‌های فشرده برای خارج‌سازی و ساخت آن‌ها نیز در این برنامه گنجانده شده است.

ده اپلیکیشنی که هر یک به اختصار در قسمت فوق معرفی شد به عنوان پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا از لحاظ مصرف باتری موبایل شناخته شد پس اگر نیازی مبری به آن‌ها ندارید می‌توانید با حذف آن‌ها از داشتن مدت زمان بیشتری شارژ باتری استفاده کنید.

* گزارش از نقی اصغری


کد خبرنگار : 23