تاریخ : 1396,یکشنبه 17 دي17:34
کد خبر : 255002 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

بخش اول؛

برترین اپ‌ها و ابزارهای امنیتی اندروید در سال 2018 +دانلود

همان‌طور که می‌دانید، اندروید یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس است. به‌همین دلیل، اپ‌ها و برنامه‌های اندرویدی زیادی را می‌توان یافت که هدف اصلی طراحی آن‌ها تشخیص مشکلات امنیتی سامانه‌ها است. در این فهرست قصد داریم شما را با برترین اپلیکیشن‌های اندرویدی 2018 در زمینه شناسایی مشکلات امنیتی آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اندروید بزرگ‌ترین سیستم‌عامل موبایل برای اسمارت‌فون است. با استفاده از این سیستم‌عامل کارهای خارق‌العاده‌ای را می‌توان روی گوشی انجام داد. اندروید تنها یک ماشین نیست، بلکه وقتی روت می‌شود تبدیل به‌یک ماشین کامپیوتر با تمام امکانات و ویژگی‌های ممکن می‌شود و به‌کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌دستگاه اندرویدی دسترسی کامل داشته باشد.  با اجرای اپ‌های تشخیص آسیب‌پذیری روی گوشی می‌توان رخنه‌های احتمالی روی دستگاه‌های اندرویدی را شناسایی کرد و در برابر هکرها از دستگاه خود محافظت به عمل آورد. پس برای شناخت برترین برنامه‌های سال 2018 با ما همراه باشید:

1- جعبه ابزارتشخیص مشکلات اندروید Zanti
این اپلیکیشن یک کیت ابزار مخصوص تست آسیب‌پذیری است و به‌مدیران امنیت شبکه این امکان را می‌دهد تا سطح ریسک و خطر در داخل شبکه را با فشار دادن یک دکمه ارزیابی کنند. کار با این کیت ابزار موبایل بسیار ساده است، مدیران و مشاوران امنیت IT می‌توانند با شبیه‌سازی یک حمله کننده پیشرفته تمام روش‌های خراب‌کارانه آن‌ها در محیط شبکه را شناسایی کنند.

2- Wifi Kill
این اپلیکیشن فوق‌العاده جالب به شما اجازه می‌دهد تمام دستگاه‌های متصل به‌ شبکه وای‌فای را که در برابر یک حمله آسیب‌پذیر هستند شناسایی کنید. با استفاده از آن، می‌توانید مانع از آن شوید تا دستگاه‌های مورد استفاده از سوی هکرها  به‌ شبکه وای‌فای متصل شوند. پس، حتما این برنامه را روی دستگاه اندرویدی خود آزمایش کنید.

3- CSploit
اپ CSploit یک ابزار تجزیه و تحلیل شبکه اندروید و وسیله‌ای عالی برای جلوگیری از نفوذ است و به کارشناسان و متخصصان امنیت IT کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین روش‌های موجود را ارائه می‌دهد. این برنامه فقط روی اندروید روت شده کار می‌کند.

4- Wps connect
این اپ برای تشخیص آسیب‌پذیری شبکه وای‌فای روی گوشی اندروید روت شده به کار گرفته می‌شود. با این اپ، می‌توانید ارتباطات شبکه سایر کاربران حاضر روی یک شبکه وای‌فای که حدس می‌زنید هکر هستند را قطع کنید. علاوه بر این، با Wps Connect قادر است شبکه‌های وای‌فای دیگر سازمان را مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان به‌طور خودکار به هر شبکه وای‌فای محافظت شده با گذرواژه متصل شود.

5- Wifi Wps Wpa Tester
بهترین اپ اندروید برای دستگاه‌های اندرویدی روت شده بوده و یکی از بهترین اپ‌ها برای تشخیص آسیب‌پذیری شبکه‌های وای‌فای سازمانی است. با استفاده از این اپ، می‌توانید آسیب‌پذیری روترها مورد استفاده را کشف کنید.

6- Wifi Inspect
اپ Wifi Inspect یک ابزار چند کاره برای حرفه‌ای‌ها و متخصصان امنیت کامپیوتر و سایر کاربران پیشرفته است. با این اپ که مخصوص امنیت شبکه است می‌توان شبکه‌ها را مانیتور کرد.

7- ابزار شبکه‌های فینگ
این اپ یکی از بهترین ابزارهای تحلیل‌کننده شبکه است که روی اندروید روت شده کار می‌کند. به‌کمک آن، در عرض چند ثانیه دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای خودتان را پیدا کنید. یکی از خوبی‌های این اپ، سریع و دقیق بودن آن است. فینگ یک اپ حرفه‌ای برای تحلیل شبکه است. رابط ساده و بصری آن به‌شما کمک می‌کند تا سطوح امنیت را ارزیابی، مزاحمان شبکه را شناسایی و مشکلات شبکه را رفع کنید.

8- Arpspoof
این اپ ابزاری مناسب برای رسیدگی به‌شبکه است. ابزار Arpspoof ترافیک روی شبکه محلی را با جعل پاسخ‌های ARP تغییر مسیر می‌دهد و آن‌را به یک هدف مشخص یا تمام میزبانان مسیرهای شبکه محلی ارسال می‌کند.

9- نتورک دیسکاوری
اپ جالب و خیلی ساده که برای کار نیازی به‌دسترسی روت ندارد. پس، با استفاده از این اپ روی دستگاه اندرویدی تمام جزئیات شبکه‌ای که دستگاه در حال حاضر به‌آن متصل است را ارزیابی و بررسی کنید.

10- Nmap برای اندروید
اپ Nmap یکی از بهترین ابزارهای موجود جهت پویش شبکه است. این اپ در ابتدا مخصوص سیستم‌عامل یونیکس توسعه داده شد اما در حال حاضر برای دو پلتفرم ویندوز و اندروید نیز ارائه شده است. با این‌که این اپلیکیشن رسمی نیست اما کارایی خوب و قابل قبولی دارد.

11- Network Spoofer
یکی از بهترین ابزارهای تست امنیت برای اندروید که می‌تواند برای انجام تغییرات وبسایت‌ها روی کامپیوترهای دیگر از طریق اسمارت‌فون‌های مبتنی بر اندروید مورد استفاده قرار گیرد. با این‌که، نمی‌توان آن‌را یک ابزار ارزیابی آسیب‌پذیری‌ها توصیف کرد، اما به‌شما نشان می‌دهد که نفوذ در شبکه سازمانی شما با استفاده از دستگاه‌های اندرویدی به سادگی انجام می‌شود یا خیر.

12- WiFi Finder
اپ WiFi Finder بهترین اپ برای یافتن هات‌اسپات‌های وای‌فای رایگان یا پولی آنلاین یا آفلاین است و برای کاربران اسکایپ که دائما در حال حرکت هستند فوق‌العاده است. این اپ جزئیات هات‌اسپات وای‌فای، مکان تماس، به‌دست آوردن مسیر یا اشتراک‌گذاری هات‌اسپات، فیلتر نتایج بر اساس مکان (مانند هتل یا کافی‌شاپ) یا نوع ارائه کننده، و اسکن هات‌اسپات‌های اطراف شما را انجام می‌دهد.

13- WiFi Analyzer
این ابزار گوشی اندروید شما را به تحلیل کننده وای‌فای تبدیل می‌کند، کانال‌های وای‌فای اطراف‌تان را نشان می‌دهد، و در پیدا کردن کانالی که ترافیک کمتری دارد کمک می‌کند تا بتوانید بهترین استفاده را از روتر وایرلس‌تان ببرید.

14- WiFi You
این اپ یک ابزار قدرتمند برای بررسی این موضوع است که آیا گذرواژه‌ای که مورد استفاده قرار داده‌اید جزء گذرواژه‌های آسیب‌پذیری است که بسیاری از کاربران در سراسر جهان به کار گرفته‌اند یا خیر. اپ WiFi You گذرواژه‌های آسیب‌پذیر مختلف به کار  گرفته شده را در سرور کلاود ذخیره کرده و با توزیع آن‌ها در به‌کارگیر گذرواژه‌ها قدرتمند به شما کمک می‌کند.  همچنین از طریق برنامه فوق می‌توانید بررسی کنید که آیا کاربران اطراف شما به سادگی می‌توانند به شبکه‌ وای‌فای شما متصل شوند یا خیر. همچنین در صورتی که شبکه رایگانی در اطراف شما قرار داشته باشد به شما اجازه می‌دهد به سادگی به آن متصل شوید.

منبع: techviral.net


کد خبرنگار : 15