تاریخ : 1396,یکشنبه 17 دي20:25
کد خبر : 255016 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دیدار اعضای تشکل‌های دانشجویی با معاون فرهنگی وزیر علوم +تصاویر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قانون گرایی و توجه و عمل بر اساس آن را معیار و ملاک هر نوع فعالیت در دانشگاه ها خواند و گفت: همه باید متعهد به اجرا و عمل به قانون باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمایندگان اتحادیه‌های جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت، انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالتخواه دانشجویی صبح امروز یکشنبه با غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار کردند.

در این دیدار غلامرضا غفاری گفت: حوزه اجتماعی و فرهنگی دارای تنوع و پیچیدگی های خاص خود است و از این رو نیازمند تعامل و همکاری همه مجموعه فعالان فرهنگی و گروه های دانشجویی است.

وی با اشاره به میزان مخاطبان برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها اظهار داشت: تشکل های اسلامی با درک این ضرورت و تاثیرات ویژه ای که مشارکت در فعالیت های داوطلبانه بر ایجاد فضای بانشاط و پویای دانشجویی دارد، لازم است تلاش خود را برای بالا بردن ضریب نفوذ و افزایش مخاطبانش متمرکز نمایند. معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن تاکید بر این مسئله که حجم بزرگی از فعالیت های موثر و سودمند توسط دانشجویان و تشکل های دانشجویی با هزینه های حداقلی انجام می شود، گفت: این مسئله اقتضای فعالیت داوطلبانه دانشجویی است و آن را نشان دهنده اهتمام دانشجویان به مسئولیت اجتماعی و تعهد آنها به کشور و فرهنگ و هویت دانشگاه دانست.و اضافه کرد: در این شرایط و در این بستر است که دانشجویان با تمرین و آموزش در محیط دانشگاه برای ورود به عرصه های بزرگتر اجتماعی آماده می شوند.

غفاری قانون گرایی و توجه و عمل بر اساس آن را معیار و ملاک هر نوع فعالیت در دانشگاه ها خواند و گفت همه باید متعهد به اجرا و عمل به قانون باشند. دکتر غفاری در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی باید مشارکت و فعالیت مجموعه های دانشجویی را افزایش داد و آنها را تقویت کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: در دانشگاه باید سه سرمایه مهم اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را تقویت کرد. وی افزایش این سرمایه ها را در گرو التزام به قانون، تعامل و گفتگو به جای تقابل و ستیز و تلاش برای کاهش وضعیت رخوت بی تفاوتی از طرف تشکل های مختلف دانشجویی خواند و اظهار داشت: در این زمینه تشکل های اسلامی باید بیشتر اهتمام و توجه را نشان دهند.

وی در پایان ضمن تاکید بر ایجاد فضای همدلی و رقابت سالم در بین مجموعه های متنوع دانشجویی، گفت: تشکل ها لازم است کار فکری کنند و با افزایش و ارتقای فعالیت های خود فضای رشد سرمایه های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی دانشگاه را فراهم نمایند.


کد خبرنگار : 20