تاریخ : 1396,چهارشنبه 20 دي19:55
کد خبر : 255343 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون آموزشی وزارت علوم:

دانشگاه پیام‌نور باید برند آموزش‌های مجازی شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه دانشگاه‌های دنیا برای خود برند مشخصی دارند، دانشگاه پیام نور هم باید به عنوان یک برند در عرصه آموزش‌های مجازی در ایران و عرصه بین المللی شناخته شود و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نباید برند دانشگاه‌ را نفی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر درباره ماموریت دانشگاه پیام‌نور گفت: آموزش‌های مجازی باید در دانشگاه پیام نور به عنوان یک برند باشد. براساس ماموریتی که برای دانشگاه پیام نور تعریف شد، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مجازی و غیر حضوری شناخته می‌شود،‌ اگرچه این تعریف منافی آموزش‌های نیمه حضوری نیست.

شریعتی نیاسر ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که باید دانشگاه پیام نور به عنوان یک برند در عرصه آموزش‌های مجازی در ایران و عرصه بین المللی شناخته شود، چرا که همه دانشگاه‌های دنیا برای خود برند مشخصی دارند و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نباید برند دانشگاه‌ را نفی کند.

وی اضافه کرد: انتظاری که از دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که کلاس‌های این دانشگاه باید با حضور چند صد هزار دانشجو برگزار شود، نه اینکه به ۳۰ یا ۴۰ دانشجو در کلاس قانع باشیم و باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا براساس آن دانشگاه پیام‌نور به عنوان یک دانشگاه ملی و حتی فراملی عمل کند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برای اینکه دانشگاه پیام‌نور در اقصی نقاط کشور حضور داشته باشد باید به سمت الکترونیکی شدن برود، البته در برخی دروس نیاز به رفع اشکال برای دانشجویان وجود دارد، طبعا آموزش‌های ترکیبی جزو سیاست‌ها می‌تواند باشد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: نمی‌توان درصدی برای برگزاری کلاس‌های الکترونیکی تعیین کرد بلکه براساس نیاز باید این مسیر در پیش گرفته شود.