تاریخ : 1396,سه شنبه 26 دي12:49
کد خبر : 255877 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رتبه بندی خوابگاه‌های علوم پزشکی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از اعلام نتایج رتبه بندی خوابگاه های علوم پزشکی در بهمن ماه خبر داد و گفت: پس از ارائه مدارک استحکام بنا از سوی خوابگاهها، رتبه بندی اعلام می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر محمدرضا فراهانی افزود: برای رتبه بندی خوابگاه ها به تمام دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کردیم و اکنون وضعیت خوابگاه ها مشخص شده است.

وی گفت: در زمان بازرسی از خوابگاه ها، همه خوابگاه ها باید مدارکی دال بر استحکام بنا ارائه می کردند که برخی از خوابگاه ها این مدارک را ارائه نکرده بودند که تا آخر دی ماه به آنها مهلت داده شد که این مدارک را ارائه کنند.

فراهانی افزود: شرط قرار گرفتن خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی در رتبه بندی ارائه مدرک استحکام بنا بوده است. استحکام بنا نشان می دهد که یک خوابگاه قابل استفاده است یا خیر.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: با اتمام رتبه بندی در مبالغ اجاره بهای خوابگاهی نیز تجدید نظر می شود.

وی افزود: قیمت های اجاره بها برای یک خوابگاه منوط به رتبه بندی است و تجدیدنظر اجاره بهای خوابگاهی بر این اساس صورت می گیرد. در واقع قیمت اجاره بهای خوابگاهی بر اساس رتبه خوابگاه، اینکه در کدام شهر و کدام محله شهر قرار گرفته است، تعیین می شود.

فراهانی گفت: پیش بینی می کنیم که رتبه بندی خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی بهمن ماه نهایی می شود.

وی افزود: اجاره بهای خوابگاهی برای اولین بار تابع رتبه بندی خوابگاه ها و کاملا عادلانه خواهد بود. تاکنون در کشور این نوع رتبه بندی و تعیین قیمت صورت نگرفته است که وضعیت خوابگاه،  اینکه در کدام شهر و در کدام محله واقع شده و ۱۰۰ سنجه ای که برای رتبه بندی در نظر گرفته شده، موثر باشد. این فرمول برای اولین بار در کشور اجرا می شود.