تاریخ : 1396,دوشنبه 02 بهمن12:58
کد خبر : 256583 - سرویس خبری : اخبار آزمون سراسری

داوطلبان کنکوری تعیین تکلیف شدند؛

رونمایی از «شرط سنی دانشگاه فرهنگیان» در کنکور ۹۷ +عکس

تمام ماجرای شرط سنی دانشگاه فرهنگیان از آنجا شروع شد که در دفترچه شماره یک کنکور سراسری سال 96، شرط سنی پذیرش به یکباره از 22 به 20 کاهش پیدا کرد و این بدان معنا بود که دسته‌ای از داوطلبان، قانونا اجازه شرکت در گزینش دانشگاه فرهنگیان را نداشتند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام آزمون سراسری سال 97 از یکشنبه اول بهمن آغاز و تا یکشنبه هشتم بهمن ادامه دارد و داوطلبان این آزمون باید در این مهلت، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. یکی از نکاتی که پس از انتشار دفترچه راهنمای کنکور سراسری سال 97، مهم بنظر می‌رسد، مشخص شدن «شرط سنی» دانشگاه فرهنگیان است. داوطلبان پذیرش در این دانشگاه از روزها پیش از انتشار دفترچه راهنمای کنکور سراسری، نگران تغییر شرایط سنی پذیرش در این دانشگاه بودند و در این رابطه پیام‌هایی را به ادمین کانال «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده و خواستار پیگیری موضوع بودند.

* منشا نگرانی داوطلبان چه بود؟
تمام ماجرای شرط سنی دانشگاه فرهنگیان از آنجا شروع شد که در دفترچه شماره یک کنکور سراسری سال 96، شرط سنی پذیرش به یکباره از 22 به 20 کاهش پیدا کرد و این بدان معنا بود که دسته‌ای از داوطلبان، قانونا اجازه شرکت در گزینش دانشگاه فرهنگیان را نداشتند. در این زمینه اعتراضات زیادی از سوی داوطلبان صورت گرفت و در نهایت این اعتراضات به همراه پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران» منجر به آن شد که دانشگاه فرهنگیان کوتاه بیاید و در دفترچه شماره دو یا همان دفترچه انتخاب رشته شرط سنی را به همان 22 سال بازگرداند. با این حال، پس از آن زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش شرط سنی در کنکور سراسری 97 مطرح بود و از همین رو بسیاری از داوطلبان دچار یک سردرگمی شده و خواهان شفاف‌سازی مسئولان دانشگاه فرهنگیان پیرامون این موضوع بودند، اما مسئولان این دانشگاه پاسخ صریح و شفافی در این باره ارائه نکرده و حتی در مواردی پاسخی به سوالات داوطلبان ندادند و از آنها خواستند تا زمان انتشار دفترچه کنکور 97 منتظر بمانند.

در ادامه وضعیت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان پیش و پس از اصلاح آمده است:

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 96

* شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 97
مطابق آنچه در صفحه 36 دفترچه شماره یک یا همان دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری سال 1397 آمده است، شرط سنی لازم برای شرکت داوطلبان در گزینش دانشگاه فرهنگیان و همچنین تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده است و داوطلبان نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند. براین اساس، شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، 22 سال تعیین شده است و بدین ترتیب تمامی داوطلبانی که متولد اول مهرماه سال 75 به بعد هستند، حائز شرط سنی پذیرش در این دانشگاه هستند.

در ادامه تصویر مربوط به شرایط دانشگاه فرهنگیان آمده است:

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 97

به هرحال هرچند بهتر بود که مسئولان دانشگاه فرهنگیان زودتر از موعد ثبت‌نام، نسبت به اطلاع‌رسانی درباره شرایط سنی اقدام می‌کردند، با این حال به نظر می‌رسد اعلام این شرایط در زمان فعلی نسبت به سال گذشته بسیار قابل‌تحمل‌تر است.


کد خبرنگار : 20