تاریخ : 1396,شنبه 07 بهمن03:20
کد خبر : 257167 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۲۰۰۰ نفر دانشجو معلم خطاب به روحانی:

دولت نگاه تبعیض آمیز به معلمان را پایان دهد

۲۰۰۰ نفر از دانشجو معلمان و فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تاکید بر لغو مصوبه دولت در خصوص حذف سنوات تحصیلی معلمان خواستار پایان یافتن نگاه تبعیض آمیز دولت نسبت به فرهنگیان شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ۲۰۰۰ نفر از دانشجو معلمان و فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تاکید بر لغو مصوبه دولت در خصوص حذف سنوات تحصیلی معلمان خواستار پایان یافتن نگاه تبعیض آمیز دولت نسبت به فرهنگیان شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام
تصمیمات جزیره‌ای و بدور از دوراندیشی و فاقد ثبات پدیده جدیدی در فضای اداری ایران نیست، اما در وزارتخانه‌ای با یک میلیون کارمند و ۱۶ میلیون دانش آموز قطعاً تأثیر محسوسی خواهد داشت. خبر حذف سوابق تحصیلی از سن بازنشستگی معلمان بسیار ناراحت کننده بود و موجب نگرانی فرهنگیان و دانشجو معلمان کشور شده است. نسبت به کمرنگ شدن جایگاه معلمی و کم اعتبار شدن دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر در جایگاه علمی کشور و عدم تحقق وعده حضرتعالی بعنوان رئیس جمهور مبنی بر تلاش برای عدم تبعیض در جامعه فرهنگیان کشور هشدار می‌دهیم.

جناب رئیس جمهور تبعیض در جامعه بسیار نکوهیده است، حال آن که پس از تبعیض‌های چندین ساله میان معلمان و سایر کارمندان دولت بار دیگر شاهد درخواست تصویب تبصره‌ای در لایحه‌ی تقدیمی به مجلس از جانب شما هستیم که آه و ناله از نهاد زخم خورده فرهنگیان کشور بر آورده است؛ تبصره‌ای که جز کمرنگ کردن جایگاه معلمی و تحقیر شدن دوباره فرهنگیان چیز دیگری در بر ندارد.

ما دانشجو معلمان سراسر کشور در برابر تصویب تبصره ۲ واقع در بند ۵۱ ماده ۱۰۵ که در راستای اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری طی لایحه‌ای ارائه شده و دلالت بر حذف سنوات آموزشی از سن بازنشستگی تنها چاره کار را شنیدن صدای جامعه فرهنگیان توسط رئیس جمهور می‌دانیم و خواستار حذف این تبصره از لایحه و بازگشت شان و منزلت به جایگاه معلمی هستیم.

همانطور که بنیانگذار انقلاب، امام راحل (ره) فرمودند:: «معلمی شغل انبیاست»، ما از دولت محترم و شخص رئیس جمهور می‌خواهیم که نگاه تبعیض آمیز به معلمان را پایان دهند؛ لذا درخواست پیگیری فوری از حضرتعالی جهت حذف طرح «حذف سنوات تحصیلی از سن بازنشستگی» در لایحه تقدیمی به مجلس مورخ ۲۷/۱۰/۹۶ را داریم و بدانیم که ادامه نگاه تبعیض آمیز به فرهنگیان و دانشجو معلمان کشور تبعات جبران ناپذیری داشته و موجب ناامیدی جامعه و کشور خواهد شد.