تاریخ : 1396,دوشنبه 09 بهمن01:15
کد خبر : 257305 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سردار برقی در «جهاد اکبر»: جوانان امروز بهتر از زمان ما می‌جنگند

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: هرچه امروز داریم از مجاهدت شهدا و و ایثارگران در طول انقلاب است و مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز بهتر از زمان ما می‌جنگند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سردار عباس برقی در یادواره شهدای بصیرت شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس گفت: هرچه امروز داریم از مجاهدت شهدا و و ایثارگران در طول انقلاب است، اگر آن عزیزان نبودند و اگر مردانه خود را مقابل توپ و تانک دشمن قرار نمی‌دادند، امروز نه تنها از اسلام اثری باقی نمی‌ماند، بلکه کشوری به نام جمهوری اسلامی روی نقشه جغرافیایی جهان نیز وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی بیش از ۵۰-۶۰ کشور‌ها و بزرگترین قدرت‌های اقتصادی دنیا دست به دست هم دادند تا جلوی حضرت امام را بگیرند و نگذارند انقلابش را ثبت کند و به تثبیت برسانند؛ چون می‌ترسیدند که انقلاب اسلامی‌ای که حضرت امام پیامبر گونه آن را شروع کرده از مرز‌های جغرافیایی عبور کند و به کشور‌های دیگر سرایت کند، آن وقت است که حنای آمریکا دیگر رنگی ندارد.

سردار برقی در «جهاد اکبر»: جوانان امروز بهتر از زمان ما می‌جنگند

برقی ادامه داد: اگر در زمان شاه کسی از جلوی سفارت امریکا رد می‌شدی و تمام قد به سفارت نگاه می‌کرد، ساواک آن شخص را بازداشت می‌کرد؛ اما الان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، تمامی دنیا پرچم اسرائیل و آمریکا را آتش می‌زنند. این بیداری اسلامی و به عبارتی دیگر، بیداری مستضعفان جهان نتیجه‌ی انقلاب حضرت امام (ره) است که صادر و به کشور‌ها رسیده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به حوادث پس از انقلاب گفت: هیچ کدام از اتفاقات و جنایات سال‌های آخر دهه ۵۰ بر انقلاب اثری نگذاشته و وقتی بی‌تاثیر بودن این اقدامات را دیدند، جنگ با ایران را آغاز نمودند. دقیقا زمانی که از تمامی جهات اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، نظامی تضعیف شده بودیم عراق به ایران حمله نمود و جنگ با ایران را آغاز نمود.

وی افزود: عراق از حمله ۳۱ شهریور ۵۹ تا عملیات فتح المبین، عراق به تنهایی با ایران می‌جنگید، اما از آن پس کشور‌های دیگر به عراق کمک نمودند وراز لحاظ اقتصادی و تجهیزاتی عراق را حمایت نمودند.

سردار برقی در «جهاد اکبر»: جوانان امروز بهتر از زمان ما می‌جنگند

همه‌ی رزمندگان دوران جنگ متولد دوران حکومت ستم‌شاهی بودند اما، امام با جوانان ما چه کرد که هیچ کدام از آن‌ها از توپ و تانک نمی‌ترسیدند؟ او چگونه عمل می‌کرد که بچه‌ها در عرض چند شب رزمندگان دلیر شدند؟ امروز عطر شهیدان در همه کوچه‌ها و شهر‌های کشورمان پیچیده است و با اطمینان می‌گویم در زمان حال هم اگر اتفاقی بیفتد، جوانان این مملکت بهتر از زمان ما می‌جنگند؛ البته همین اتفاق هم افتاد و شهیدان مدافع حرم شاهد مثال این امر هستند.

منبع: mostaghel.ir


کد خبرنگار : 28