تاریخ : 1396,دوشنبه 09 بهمن14:52
کد خبر : 257374 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

به بهانه‌ی سالروز شهادت جوانترین فرمانده دفاع مقدس؛

تاریخ انقلاب از قاب دوربین شهید حسن باقری +تصاویر

در سال ۱۳۵۸ با ورود به روزنامه جمهوری اسلامی در سرویس فرهنگی و سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد. در این مدت بنا به دعوت سازمان امل، از طرف این روزنامه به عنوان خبرنگار، سفر ۱۵ روزه‌ای به لبنان و اردن انجام داد و طی این سفر، گزارش تحلیلی جامعی از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه تهیه کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزهای بهمن، همواره یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است که از روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی در ذهن مردم نقش بسته است؛ در کنار روزهای پر تلاطم شکل‌گیری انقلاب، فرار شاه، ورود امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب در 22 بهمن، اما نهم بهمن‌ماه، سالروز شهادت یکی از اسطوره‌های ایران است.

غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری، جوانترین فرمانده ایران در دوران دفاع مقدس در 9 بهمن به وسیله گلوله خمپاره در فکه به شهادت رسید.

باقری که یکی از چهره‌‎های برجسته‌ی جوان در سال‌های نوپایی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، برای ما هم جرو همکلاسی‌های شهید به حساب می‌آید، هم جزو همکاران شهید.

این فرمانده جوان دوران دفاع مقدس در خرداد ماه سال ۱۳۵۸، دیپلم ادبی گرفت و در امتحان وررودی دانشگاه‌ها شرکت کرد و با رتبه ۱۰۴ در رشته حقوق قضایی دانشگاه تهران قبول شد.

سابقه‌ی خبرنگاری حسن باقری نیز چشم‌نواز است؛ در سال ۱۳۵۸ با ورود به روزنامه جمهوری اسلامی در سرویس فرهنگی و سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد. در این مدت بنا به دعوت سازمان امل، از طرف این روزنامه به عنوان خبرنگار، سفر ۱۵ روزه‌ای به لبنان و اردن انجام داد و طی این سفر، گزارش تحلیلی جامعی از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه تهیه کرد.

باقری همچنین خالق تصاویر ماندگاری از روزهای پر هیاهوی انقلاب است؛ تصاویری که این خبرنگار جوان در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ثبت کرده، به نوبه‌ی خود یکی از برترین آثاری است که در تاریخ مانگار شده است.

در ادامه، تصاویری که از دورین عکاسی شهید حسن باقری به جا مانده است را مشاهده می‌کنید:


کد خبرنگار : 17