تاریخ : 1396,سه شنبه 10 بهمن07:26
کد خبر : 257446 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دولت گزارش شفافی درباره خرج بودجه مقابله با ریزگردها ارائه نمی‌دهد

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هیچ گزارش شفافی نسبت به چگونگی هزینه شدن این بودجه و اقدامات صورت گرفته از زبان دولت مردان و مسئولان محیط زیست نشنیده‌اییم

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد بصیرزاده در واکنش به اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار بودجه برای اختصاص به معضل ریزگردها اظهار داشت: این اولین بار نیست که از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها به دولت اعتبار تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سال گذشته افزود: در بودجه سال ۹۶ نیز برای مقابله با ریزگردها با موافقت رهبر انقلاب، ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار به دولت اختصاص داده شده بود، اکنون ما به انتهای سال ۹۶ نزدیک می‌شویم اما هیچ گزارش شفافی نسبت به چگونگی هزینه شدن این بودجه و اقدامات صورت گرفته از زبان دولت مردان و مسئولان محیط زیست نشنیده‌ایم.

مسئول مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مشکل ریزگردها همچنان به قوت قبلی خود باقی است و مردم نتیجه محسوسی در جهت بهبود مسئله ریزگردها احساس نمی‌کنند.

وی گفت: نمیگویم کاری انجام نشده اما هیچ توضیح و گزارشی از بودجه‌های هزینه شده و اقدامات صورت گرفته در دست مردم وجود ندارد.

بصیرزاده درباره عدم پاسخگویی مسئولان در این زمینه تصریح کرد: مسئولان مربوطه حتی حاضر نیستند در دانشگاه حضور پیدا کنند و به سوالات ما پاسخ بدهند.

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجوی دانشگاه شهید چمران بیان کرد: ما نسبت به حیف و میل شدن بیت المال نگرانیم. همه ما از اهمیت این صندوق آگاهیم و شاید این جدی‌ترین فرصتی باشد که تا به حال برای بهبود بحران ریزگردها پیش آمده است.

وی تاکید کرد: لازم است دولت به صورت شفاف و دقیق اعلام کند که این اعتبارات قرار است در چه مواردی هزینه شود و اقدامات انجام شده در این راستا در فاصله‌های زمانی کوتاه به مردم گزارش داده شود.


کد خبرنگار : 38