تاریخ : 1396,پنجشنبه 12 بهمن18:08
کد خبر : 257750 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین؛

فلسطین قطعا آزاد خواهد شد/ رسالت دانشجویی، حفظ تحرک انقلابی است

در این کنفرانس دانشجویی که با حضور بیش از 500 دانشجو در حرم مطهر رضوی برگزار شد، چهره‌های برجسته‌ی حوزه‌ی بین‌الملل از جمله علی‌اکبر ولایتی، آیت‌الله اراکی، ناصر ابوشریف و صادق رمضانی حضور یافته و سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس برگزار شد.

در این کنفرانس دانشجویی که با حضور بیش از 500 دانشجو در حرم مطهر رضوی برگزار شد، چهره‌های برجسته‌ی حوزه‌ی بین‌الملل از جمله علی‌اکبر ولایتی مشاوره رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و صادق رمضانی رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری حضور یافته و سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم نیز پیام‌های تقدیر آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص برگزاری کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین قرائت شد.

ولایتی: اسرائیل از جنگ 33 روزه می‌گریزد/ جوانان موتور محرک جامعه است
گزیده‌ی سخنان: اگر تلاش سردار بزرگ اسلام و تدبیر عظیم رهبری نبود در کنار مرز های ما اسرائیلی ها صف بسته بودند.
- مردم ما بخصوص جوانان، موتور حرکت جامعه هستند.
- برای اولین بار نیست در اسلام، سرزمین اسلامی به اشغال در می آید و این وظیفه ی همه ی مسلمانان است.
- دکتر رمضان گفتند که از جنگ ۳۲ روزه غزه از نان تا فشنگ را جمهوری اسلامی به ما داده است و ما افتخار میکنیم بگوئیم که اینجا نشستیم و در فکر این هستیم مسلمانان را مقابل صهیونیسم و آمریکایی ها تقویت کنیم.
- نقشه ی خاورمیانه ی جدید تجزیه ی کشورهاست و ایران مخالف آن است.
- امروز حزب‌الله در شرایطی هست که حاکمان اسرائیل همانند جنگ ۳۳ روزه، از آن می‌گریزند.
- فرض کنید ما مسلمان هم نبودیم، می‌شود کنار مرز ما در داخل عراق، پرچم اسرائیلی‌ها را در کردستان عراق بلند کنند و ما ساکت بنشینیم؟
- همه تحولات فکری و تمدنی در این منطقه بوده و حالا همه ی تحولات سیاسی در این منطقه می افتد، اینجا قلب تپنده ی تفکرات سیاسی و بین المللی جهان است.(متن کامل)

فیلم سخنان ولایتی در جمع دانشجویان

آیت‌الله اراکی: باید هویت اسلامی ابراهیمی خود را حفظ کنیم/ اسرائیل خودش هم حدود جغرافیایی‌اش را نمی‌داند
گزیده‌ی سخنان: عنوان سخنم در این جمع دانشجویی متدین و مسئول مسئله‌ی تضاد بین انقلاب اسلامی و استکبار جهانی و تنها استکبار در منطقه‌ی ما رژیم قدس فلسطین است.
- آیا تضاد، تضادی بین رفتنی است و راه حل دارد، این تضادی سرنوشت ساز است و یا ما باید باشیم یا آنها این چنین نیست که انتخاب داشته باشیم؛ این تضاد شرعی نیست.
- هویت ما یعنی فرمانروایی غیر از خدا را نمیپذیریم و در برابر فرمان خدا تسلیم هستیم.
- این هویت، همیشه مقاوم است، کسانی که با درس مقاومت آشنا نیستند از این هویت دور هستند و شکست ناپذیری این هویت در چند جای قرآن ذکر شده است.
- معنی انتظار یعنی انتظار یوم الفتح. یوم الفتح، جبهه مقاومت است، جبهه ی پایداری و مقاومت هویت اسلامی است.
- هویت ما هویت اسلام ابراهیمی است، در سوره صافات اسلام ابراهیمی تعیین می شود.
- اسلام عربی تنها به زبان است و به زبان میگویند اَسلَمتُ و در عمل پیاده نمی شود اما اسلام ابراهیمی، اسلام در عمل پیاده می شود.
- ما باید اسلام ابراهیمی خود را نگهداریم و پیروزی از آن ماست.
- پیروزی انقلاب اسلامی یکی از درخشنده ترین پیروزی های اسلام ابراهیمی است.
- مقاومت مردم فلسطین تا کنون ادامه داده و جریان مقاومت هنوز فعال است. اسرائیل حتما نابود شدنی است.
- این دولتی که نامش اسرائیل است سرزمینش کجاست؟ خودش هم حدودش را نمی داند!
- ملت اسرائیل هویتش چیست؟ کجایی اند؟ آیا  برای خود فلسطین هستند؟
- روسای آنها نیز برای فلسطین نیستند.
- ما وظیفه ی خود میدانیم برای دفاع از بشریت و منطقه با رژیم صهیونیستی بجنگیم‌.(متن کامل)

فیلم سخنان آیت‌الله اراکی در جمع دانشجویان

آیت‌الله نوری همدانی: مسئله فلسطین بحث اصلی جهان اسلام است/ رسالت دانشجویی، حفظ تحرک انقلابی است
گزیده پیام:  مسئله فلسطین بحث اصلی جهان اسلام است و همانطور که امام راحل عظیم الشأن بارها فرموده اند مسئله قدس و فلسطین و مسجد الاقصی یک مسئله کوچک و مخصوص یک کشور و یا حتی مخصوص مسلمانان عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته، حال و آینده از روزی که مسجد الاقصی پی ریزی شد.
- در این خطر عظیم است که باید مسلمانان هشیار باشند و از رزمندگان مقاومت مخصوصاً از لبنان، فلسطین و سوریه حمایت کنند چرا که آنان در صف مقدم جبهه هستند و اگر آنها نبودند، معلوم نبود این رژیم جنایتکار و ستمگر تا کجا پیش رفته بود
- دانشجویان عزیز همواره توجه داشته باشند که رسالت دانشجویی ایجاب می کند که به عنوان قشر آگاه جامعه، همواره پویایی و تحرک انقلابی خود را حفظ کنند و همیشه پیشگام حرکت های انقلابی در مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی باشند و با روشنگری هایشان نگذارند عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از کمبود ها و نواقص، اساس اسلام و نهضت را زیر سوال ببرند.(متن کامل)

آیت الله علوی گرگانی: دانشجویان کشورهای اسلامی خواب را از چشم صهیونیست‌ها گرفته‌اند
گزیده پیام: حمایت مطلق استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایت کار و همکاری برخی کشورهای اسلامی خائن باعث مظلومیت بیش از پیش مردم فلسطین شده است. دراین شرایط سخت امید مردم فلسطین، توده های ملت های اسلامی مخصوصا جوانان و دانشجویان کشورهای اسلامی است تا مانند همیشه چون رودی خروشان خواب آرام را از چشمان سردمداران رژیم صهیونیستی گرفته و آنها را در مقابل اراده ی ملتها به شکست بکشانند.
- لازم است شما جوانان و تشکلهای دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانید و ساکت ننشسته و روسای کشورهای مسلمان را به واکنش مناسب و قاطع وادار کرده و مستحکم و استوار در مقابل زیاده خواهی اسرائیل غاصب بایستید. همین عمل شما موجب صبوری و مقاومت بیش از جوانان فلسطین شده و آنها را در مبارزه‌ی خود محکم‌تر خواهد کرد.(متن کامل)

صادق رمضانی: نگاه افق هزاره داشته باشیم نه یک نگاه نوک بینی
گزیده سخنان: پر چالش ترین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین است، مسلمان نیست کسی که شب خود را صبح کند و به فکر مسلمان دیگری نباشد.
- اهتمام به دیگر مسلمانان و جهان اسلام یک وظیفه ی اسلامی است.
- ۵ سالی سودان ماموریت داشتیم در شمال آفریقا از کشورهای فقیر و مستضعف است و مورد توجه جمهوری اسلامی بوده‌.
- تونس اولین کشوری بود که مسئله بیداری اسلامی در آن شروع شده بود.
- حکمت آن است که یک نگاه افق هزاره داشته باشیم نه یک نگاه نوک بینی.
- انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی خودش را درنوردیده و در قلوب سیاه پوستان و سفید پوستان و .... ورود پیدا کرده است، مسئله مسئله امروز نیست اخلاصی است که امام داشت.
- مقاومت و انتفاضه باید صورت بگیری و راه حل مقاومت ماندگار، وحدت درون فلسطینی است.
- جهاد اسلامی، حماس و دولت خودگردان باید هول محور فلسطین و مسجد الاقصی و قدس به توافق برسد.

بیانیه پایانی کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین: آزادی فلسطین آرمان همه مسلمانان است
گزیده بیانیه: جنبش دانشجویی مسلمان در گذر تاریخ همواره با آرمان خواهی معنا پیدا کرده و هویت یافته است. ظلم ستیزی یکی از عالی ترین و مقدس ترین آرمان عدالت طلبان تاریخ بوده.
- لابی قدرتمند صهیونیسم بین المللی عملا بر بخش های مهمی از مقدرات اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و سیاسی عمده کشورهای غربی تاثیر بسیار زیادی دارد.
- ما برای مقابله با صهیونیست ها به یک حرکت نو نیاز داریم. شکل گیری این موج جدید، تنها به دست جوانان ممکن می شود.
- جریان دانشجویی به عنوان محل تجمع جوانان فرهیخته، باانگیره و آرمان خواه، سرآمد مبارزان این جبهه خواهند بود.
- فلسطین قطعا آزاد خواهد شد و اسرائیل فاصله چندانی با نابودی از صحنه ی روزگار و نقشه های ذهنی و جغرافیایی ندارد. شکل گیری جبهه واحد دانشجویان مسلمان و مقاوم، گامی مهم در تحقق این هدف خواهد بود.(متن کامل)

سایر تصاویر مربوط به این مراسم را مشاهده می‌کنید:


کد خبرنگار : 17