تاریخ : 1396,شنبه 14 بهمن15:20
کد خبر : 257884 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گزارش خبرنامه دانشجویان ایران از اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر در مشهد؛

یک هفته در بزرگترین گردهمایی انجمن‌های اسلامی +جدول

حسن رحیم پور ازغدی در جلسه ای دو ساعته در این اردو به بحث پیرامون حکومت اسلامی و تفاوت های آن با حکومت دیکتاتوری پرداخت و عنوان کرد: ایران تنها کشوری در جهان است که از بیرون به آن دستور نمی دهند و در داخل تصمیم می گیرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، هرساله تشکل های دانشجویی در ایام تعطیلات دانشگاه ها و پایان امتحانات نیم سال اول اردوهای آموزشی تشکیلاتی خود را برگزار می کنند که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر خود را با حضور شخصیت های همچون علی اکبر ولایتی، رحیم پور ازغدی، حجت الاسلام محمدیان، آیت الله اراکی و ... از ششم تا سیزدهم بهمن‌ماه در با حضور بیش از پانصد تن از اعضای دفاتر این اتحادیه مشهد مقدس برگزار کرد.

ردیف عنوان مهمان گزیده ار مهمترین نکات ارائه شده تصاویر روزهای برگزاری لینک کامل
1 حسن رحیم پور ازغدی به کشورهای لیبی، سوریه و یمن حمله کردند اما جرات حمله به ایران را ندارند با اینکه هدف همه شان ایران است روز اول +
2 نصرالله پژمانفر مسجد مهمترین پایگاه فرهنگی کنونی است و مساجد باید از نمازخانه بودن خارج و مهمترین پایگاه فرهنگی جامعه شوند چراکه وجود 70 هزار پایگاه کم نیست روز دوم +
3 علی اکبر ولایتی همه تحولات فکری و تمدنی در این منطقه بوده و حالا همه تحولات سیاسی در این منطقه اتفاق می‌افتد، اینجا قلب تپنده تفکرات سیاسی و بین‌المللی جهان است. روز سوم +
4 آیت الله محسن اراکی  قرآن کریم ما را به یوم الفتح وعده داده است. انتظار یعنی انتظار یوم الفتح، یوم الفتح، به معنی فتح توسط جبهه مقاومت است روز چهارم +
5 پیام آیت االه نوری همدانی دانشجویان عزیز همواره توجه داشته باشند که رسالت دانشجویی ایجاب می‌کند که به‌عنوان قشر آگاه جامعه، همواره پویایی و تحرک انقلابی خود را حفظ کنند تصاویر کنفرانس +
6 حجت الاسلام محمد محمدیان انقلاب از گردنه های سخت تر از اینها عبور کرده که ان شاءالله از اینها هم عبور خواهیم کرد   +
7 پیام آیت الله علوی گرگانی یقینا روزی فراخواهد رسید که این ملت از چنگال ظالمین نجات پیدا خواهد کرد   +
8 حجت الاسلام رئیسی باید از تمام ظرفیت های امروز خود در راستای رفع موانع و مشکلات کشور استفاده کنید   +
 

 دانشگاه باید مشکل ملت را حل کند/ سبک زندگی ما نه اسلامی است نه غربی
حسن رحیم پور ازغدی در جلسه ای دو ساعته در این اردو به بحث پیرامون حکومت اسلامی و تفاوت های آن با حکومت دیکتاتوری پرداخت و عنوان کرد: ایران تنها کشوری در جهان است که از بیرون به آن دستور نمی دهند و در داخل تصمیم می گیرند.

او ادامه داد: سبک زندگی ما نه اسلامی است نه غربی، بلکه سبک زندگی ما غرب زده است که این بدترین شکل سبک زندگیست.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حکومت اسلامی حکومت دیکتاتوری نیست؛ حکومت آخوندی نیست؛ حکومت صنفی نیست؛ حکومت ارزشی باید باشد. ولایت فقیه به این معنی نیست که سوال نکنیم، ما از رهبری هم سوال میکنیم و هم رهبری در مسائل مختلف از ما مشورت می گیرند.

معتقدیم باید نوگرایی در سطوح مختلف نظام اتفاق بیفتد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نیز در دیدار با دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهاد اکبر خطاب به اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تشکل شما بر خلاف احزاب و جریانات سیاسی، برمبنای آرمان خواهی است نه دستگیری قدرت، بلکه ایجاد معنویت و اخلاق، ایجاد رفاه اجتماعی و پیشرفت جامعه است.

اقتصاد کشور توسط بانک‌ها بیمار شده است
حجت الاسلام محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز با حضور در این اردو عنوان کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری چندین سال است‌ روی آن تاکید می کنند اما مسئولین به آن توجه نمی‌کنند، همین زخم های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است.

محمدیان گفت: اقتصاد کشور توسط بانک‌ها بیمار شده است و انقدر قدرتمند شدند که دست کسی به آنها نمی رسد.

باید فضای گفت‌و‌گو و فضای انتقال مفاهیم را در جامعه جا انداخت
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در شانزدهمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: امروز دستگاه‌های فرهنگی در حل مسائل فرهنگی نه تنها کاری نکرده‌اند بلکه روز به روز مسائل فرهنگی را پیچیده می‌کنند. البته برخی مسائل هم اینقدرها پیچیده نیست و در برخی رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: با بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه یادگیری دو زبان در مقطع پیش‌دبستانی به کودک لطمه می‌زند یادگیری قرآن را ممنون کرده‌اند و این بخشنامه همزمان شد با آغاز سند 2030.
اما یکی از برنامه هایی که در این اردو برگزار شد «کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین» که با سخنرانی علی اکبر ولایتی مشاور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیام آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی و حضور ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و صادق رمضانی رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری برگزار شد.

ایران با تجزیه کشورها مخالف است
در این کنفرانس ولایتی با بیان اینکه به شما دانشجویان تبریک می‌گویم که چنین حرکت پرشور و کاملا عقلایی و اعتقادی را آغاز کردید، گفت: باید همین ابتدا بگویم نگران این هیاهوها نباشید که عده‌ای از روی جهالت وسیله‌ای می‌‌شوند در دست مزدوران که علیه آرمان‌های مقدس این کشور و این نظام حرف‌هایی بزنند؛ عدم درک درست از تحولات عالم در شعار «نه غزه و نه لبنان» نهفته است. می‌شود کسی در خانه‌ای بنشیند و بگوید اگر خانه همسایه آتش گرفت به ما ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه همه می‌خواهند جای پایی در کشورمان داشته باشند، تاکید کرد: اینجا قلب تحولات جهان است.

آنهایی که با درس مقاومت آشنایی ندارند، از این هویت تهی هستند
در ادامه برنامه آیت الله اراکی نیز به موضوع هویت ضد امریکایی، ضد استکبار و ضد اسرائیلی مردم کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: ادعای ما این است که این تضاد، سرنوشت ساز است یعنی یا ما باید باشیم یا آنها و این چیزی نیست که اختیاری ما باشد. اگر ما باشیم باید آمریکا و اسرائیل نباشند و اگر آنها بخواهند باشند ما نمی توانیم باشیم واین یک تضاد اساسی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: به تعبیر ما تضاد تکوینی است نه تضاد تشریعی. تضادی است که جبر صحیح تاریخ را به همراه دارد. هویت اسلامی که هویت خضوع برای خدا و تنها خداست، یعنی ما فرمانروایی غیر خدا را نمی پذیریم.

دو تن از مراجع تقلید به این کنفرانس پیام هایی صادر کردند که گزیده ی از آنها در ادامه آمده است:

یقینا روزی فراخواهد رسید که این ملت از چنگال ظالمین نجات پیدا خواهد کرد
آیت الله علوی گرگانی در پیام خود عنوان کرد: «آنچه که سالها در سرزمین های اشغالی فلسطین بر ملت مظلوم و بی پناه آن دیار گذشته است صفحه ای تاریک از تاریخ جهان است که توسط یک عده مردم به ظاهر متمدن و درباطن گرگ صفت و بی رحم وخونخوار محقق شده است که جزسبعیّت در رفتار آنها با مردم فلسطین دیده نشده است. حمایت مطلق استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایت کار و همکاری برخی کشورهای اسلامی خائن باعث مظلومیت بیش از پیش مردم فلسطین شده است. دراین شرایط سخت امید مردم فلسطین، توده های ملت های اسلامی مخصوصا جوانان و دانشجویان کشورهای اسلامی است تا مانند همیشه چون رودی خروشان خواب آرام را از چشمان سردمداران رژیم صهیونیستی گرفته و آنها را در مقابل اراده ی ملتها به شکست بکشانند.»

دانشجویان پیشگام حرکت‌های انقلابی باشند
آیت الله نوری همدانی نیز در پیام خود یان داشت: «این‌جانب از این‌که جمعی از دانشجویان متعهد و دلسوز برای دفاع از انتفاضه فلسطین همایش گسترده تشکیل داده‌اند بر خود لازم دیدم تا با این پیام تلاش آنان را ارج نهاده و نکاتی هم متذکر شوم، مسئله فلسطین بحث اصلی جهان اسلام است و همان‌طور که امام راحل عظیم‌الشأن بارها فرموده‌اند مسئله قدس و فلسطین و مسجدالاقصی یک مسئله کوچک و مخصوص یک کشور و یا حتی مخصوص مسلمانان عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته، حال و آینده از روزی که مسجدالاقصی پی‌ریزی شد تا آنگاه‌که این سیاره در نظام هستی در گردش است و چه ننگ است برای کشورهای اسلامی که آمریکای جنایتکار یک رژیم فاسد بی‌ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‌ای ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله‌گاه اول آنان را غصب نماید و با کمال وقاحت در برابر همه‌ی آنان قدرت‌نمایی کند.»


کد خبرنگار : 26