تاریخ : 1396,شنبه 21 بهمن00:51
کد خبر : 258523 - سرویس خبری : یادداشت

میکائیل دیانی

مغلطه رشیدپور و دوستان

در این برنامه رشیدپور به مهدویان حمله‌ور شد که فیلمش ترویج خشونت و رفتار فاشیستی است و مهدویان در جواب این ادعا مثال شاهنامه و فردوسی را زد که...

خبرنامه دانشجویان ایران: میکائیل دیانی// برنامه هفت پس از حضور محمدحسین مهدویان، کارگردان جوان و موفق کشور که فیلم لاتاری را امسال در جشنواره دارد، وی و فیلمش را وارد حاشیه کرد و هجده های بسیاری را به سمت مهدویان روانه کرد در حالیکه واقعیت مسئله چیز دیگری بود!

در این برنامه رشیدپور به مهدویان حمله‌ور شد که فیلمش ترویج خشونت و رفتار فاشیستی است و مهدویان در جواب این ادعا مثال شاهنامه و فردوسی را زد که اگر فیلم او را که مصداق غیرت است فاشیستی بدانیم شاهنامه و فردوسی را هم باید مروج فاشیست و ناسیونالیست دانست. در حالیکه هم رشیدپور هم مخاطبان و هم خود مهدویان می دانستند که زدن این مثال برای آن بود که بفهمیم «توجه به غیرت ملی» که شاهنامه مصداق اتم و کامل آن است با «خشونت طلبی» متفاوت است و اتفاقا غیرت امر مقدس است.

این مثال مهدویان در واقع زدن خط تفکری رشیدپور و روشنفکران همفکرش بود که تلاش دارند «غیرت» را با «خشونت» یکسان بگیرند و غیرت را رفتاری فاشیستی بدانند!

حالا اما به مدد رشیدپور و دوستانش داستان برعکس شده است! فیلم مهدویان را تقطیع شده در فضای مجازی منتشر می کنند که وی طرفدار فاشیست است و شاهنامه را هم فاشیستی می داند!

این البته نهایت نامردی یک جریان رسانه ای است که برای حذف یک فیلم و کارگردان از جشنواره فیلم فجر و توجه مردم به اینگونه رفتارها دست می زنند اما لاتاری همچنان با بیش‌ترین سانس فوق العاده نشان داده است که اتفاقا مردم ایران طرفدار «غیرت» هستند.


کد خبرنگار : 38