تاریخ : 1396,سه شنبه 24 بهمن14:31
کد خبر : 258764 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

یک روز پس از گرد و خاک ابراهیم در اختتامیه جشنواره؛

فعالین دانشجویی درباره حاتمی‌کیا چه گفتند؟ +عکس

ابراهیم حاتمی کیا که یکی از کارگردانان با سابقه و خوش نام سینمای کشور است و فیلم های ماندگاری در ذهن مردم دارد، این روزها مورد هجمه جریان روشنفکری حاضر در سینما است و برچسب زیادی به او می زنند از جمله وابسته بودن، فیلم سفارشی ساز، نون خور نظام و ... .

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر هم یکشنبه شب با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان هر بخش و اهدای سیمرغ بلورین به آنها در برج میلاد تهران پایان یافت اما این دوره از جشنواره هم به مانند دوره های گذشته حواشی و نکات جالب توجهی داشت. حضور پرشور مردم و درخواست سانس تا پاسی از شب و روی زمین نشستن تماشاگران در سینما، اعتراض به داوری ها و روند های موجود در جشنواره از حذف برخی فیلم ها از جمله «لاتاری» تا اعتراض به سیمرغ های تعلق گرفته به هر بخش، انتقاد ها و تحلیل ها نسبت به ویژه برنامه «هفت» با اجرای رضا رشیدپور که در طول برگزاری جشنواره هر شب به طور مستقیم از شبکه 3 به روی آنتن می رفت، و امثالهم.

اما مهم ترین اتفاق مراسم اختتامیه جشنواره که رسانه های به شدت به آن پرداختند و بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون، دانشگاهیان، سیاسیون، شهروندان عادی و ... درباره آن اظهار نظر داشتند، گله مندی های ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم «به وقت شام» پس از دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره بود. حاتمی کیا گله مندی خود از جشنواره و فضای روشنفکری ای حاکم بر جشنواره است و رفتار متناقض صدا و سیما و رضا رشید پور مجری برنامه اختتامیه را این گونه ابراز داشت: «من فیلمساز وابسته‌ام. من فیلمساز این نظامم. من ۳۰ سال است که روی این سن می‌آیم و می‌روم، بار اولم نیست. باید تقدیر کنم از سازمان اوج که واقعا سربازان گمنام هستند. افرادی مانند رشیدپور واژه‌هایی در این باره می‌سازند که مطرح می‌شود. من اعتراض می‌کنم به صداوسیما و از سبکه سه شکایت به خدا می‌برم. حاج قاسم سلیمانی می‌گوید من برای «به وقت شام» گریه کردم اما اُف بر آن کسی که می‌گوید این فیلم کمدی است. من افتخار می‌کنم فیلمی درباره مدافعان حرم ساخته‌ام و افتخار می‌کنم بابت ساخت این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی هدیه گرفتم.»

حاتمی کیا که یکی از کارگردانان با سابقه و خوش نام سینمای کشور است و فیلم های ماندگاری در ذهن مردم دارد، این روز ها مورد هجمه جریان روشنفکری حاضر در سینما است و برچسب زیادی به او می زنند از جمله وابسته بودن، فیلم سفارشی ساز، نون خور نظام و ... . گلایه های حاتمی کیا هم متوجه هجمه هایی بود که علیه او و کارهایش که در راستای گفتمان انقلاب تعریف می شود و هم متوجه مدیران صدا و سیما که نه تنها نتوانستند خود در راستای تبیین گفتمان انقلاب کاری کنند بلکه حامی خوبی از هنرمندان انقلابی هم نبودند.

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت تاثیر صحبت های ابراهیمِ سینمای ایران قرار گرفته و واکنش های زیادی به صحبت های او شده است. در ادامه بخشی از واکنش فعالین دانشجویی در توئیتر خواهیم آورد. 


کد خبرنگار : 17