تاریخ : 1396,سه شنبه 24 بهمن22:53
کد خبر : 258802 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مخاطب «باید»های روحانی کیست؟

آنالیز سخنرانی رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد که روحانی در این روز 30 باز از کلیدواژه باید استفاده کرده که در هر 30 مورد، رئیس‌جمهور و کابینه دولت دوزادهم مخاطب اصلی این بایدها بوده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یکی از انتقاداتی که موافقین و مخالفین حسن روحانی به رئیس جمهور کشورمان دارند، استفاده بیش از حد از کلید واژه «باید»ها در سخنرانی‌هایش است. درحالی که رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور باید مسئولیت مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی کشور را برعهده بگیرد، بسیاری از اوقات به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا این وظیفه به دوش دیگران است و دولت وظیفه‌ای بر دوش ندارد.

موضوعی که حتی رهبر انقلاب هم ماه رمضان امسال به آن اشاره کردند. ایشان خرداد ماه امسال در بخشی از فرمایشات‌شان خطاب به رئیس جمهور عنوان کردند: «رئیس جمهور محترم در سخنانشان مواردی را گفتند که «باید این کار بشود و باید آن کار بشود» اما مخاطب این بایدها کیست؟ خودِ ایشان. یعنی این بایدها را هیچ کس غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌ دولت دوازدهم نمی‌تواند انجام دهد.»

اما به نظر می‌رسد این روند در سخنرانی‌های اخیر روحانی همچنان ادامه دارد. آنالیز سخنرانی رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد که وی در این روز 30 باز از کلیدواژه باید استفاده کرده که در هر 30 مورد،کابینه دولت دوازدهم مخاطب ثابت این بایدها بوده است.