تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 بهمن00:25
کد خبر : 258902 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزئیات برگزاری یادواره شهید ذوالفقاری

مراسم یادواره شهید مدافع حرم هادی ذوالفقاری فردا در گلزار شهدای تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم یادواره شهید هادی ذوالفقاری و شهدای مدافع حرم بعد از ظهر پنجشنبه 26 بهمن ماه در گلزار شهدای تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که از ساعت 15 الی 16:30 در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنران مراسم حضور خواهد یافت.

قرائت قرآن توسط مسعود سیاف‌زاده، شعرخوانی توسط مهدی چراغ‌زاده و نوحه‌خوانی توسط امیر عباسی از دیگر برنامه‌های مراسم یادواره شهید هادی ذوالفقاری خواهد بود.

یادواره شهید ذوالفقاری

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهید «هادی ذوالفقاری» طلبه اهل میدان خراسان تهران که چند سالی در حوزه علمیه نجف مشغول تحصیل بود و در بهمن ماه سال ۹۳ در منطقه مکشیفیه اطراف شهر سامرای عراق بدست عوامل تکفیری داعش به شهادت رسید.

شهید ذوالفقاری که جانباز فتنه 88 بود در این فیلم همگان را توصیه به پشتیبانی از ولی فقیه می‌کند و می‌گوید: «امروز عَلَم دین در دستان ولی فقیه است و خیلی‌ها هم می‌خواهند آقا{ولی فقیه} را بزنند»

وقتی از این شهید مدافع حرم پرسیدند برای چه آرزویی به عراق آمدی؟ گفت: «می‌خواهم انتقام سیلی حضرت زهرا را بگیرم».

یکی از همرزمان عراقی شهید ذوالفقاری می‌گوید: «شیخ هادی به من گفت وقتی شهید شدم آنقدر بر سر من یاحسین یاحسین بگو تا امام حسین(ع) پیش من حاضر شود»

این طلبه شهید مدافع حرم چهار سال پیش از شهادتش فراگیری دروس حوزوی را در حوزه نجف آغاز کرد و پس از بروز تحولات عراق و بسیج نیروهای مردمی برای دفاع از عتبات عالیات بویژه سامرا و حرمین عسگریین، به عضویت سازمان بدر عراق درآمد.

شهید هادی ذوالفقاری اواخر بهمن 93 به همراه 21 نفر از مدافعین حرمین عسگریین در تله انفجاری یکی از نیروهای انتحاری تکفیری قرار گرفت و به فیض شهادت نایل شد.

وی در وصیت‌نامه‌اش درمورد محل دفنش چنین نوشته: «این‌ جانب محمدهادی ذوالفقاری وصیت می‌کنم که من را در ایران دفن نکنند و اگر شد ببرند امام رضا علیه‌السلام طواف بدهند و برگردانند و همینطور که در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین طواف بدهند و در وادی‌السلام دفن کنند و دوست دارم نزدیک امام باشد و تمام مستحبات انجام شود و در داخل دور قبر من سیاهی بزنند و دستمال گریه مشکی و غیره مثل تربت بگذارند. داخل قبر من مثل حسینیه شود و اگر شد جایی که سرم می‌خورد به سنگ لحد یک اسم حضرت زهرا(س) بگذارند که اگر سرم خورد به آن سنگ آخ نگویم و بگویم یا زهرا(س).

بالای سر من روضه و سینه‌زنی بگیرند و موقع دفن من پرچم بالای قبرم قرار بگیرد و در زیر پرچم من را دفن کنید و زیاد یا حسین(ع) بگویید و برای من مجلس عزا نگیرید چون من به چیزی که می‌خواستم رسیدم و برای امام حسین و حضرت زهرا مجلس بگیرید و گریه کنید و رو به قبله صحیح دفن کنید چون قبله در نجف اختلاف دارد و روی سنگ قبرم اسم من را نزنید و بنویسید که اینجا قبر یک آدم گناه‌کار است یعنی العبد الحقیر و المذنب و یا مثل این؛ پیراهن مشکی هم بگذارید داخل قبر...» همین هم شد، نزدیک حرم امیرالمؤمنین دفن شد... شهیدی که وصیت نامه‌اش با «بسم رب الزهرا» آغاز شده بود...


کد خبرنگار : 20