تاریخ : 1396,شنبه 28 بهمن15:37
کد خبر : 259102 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

مصوبه‌ای که برای داوطلبان سرنوشت‌ساز است؛

همه چیز درباره برگزاری آزمون ارشد پزشکی سال ۹۷ +تقویم آزمون

داوطلبی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی(سال 97) را دارد و هم‌اکنون ترم آخر تحصیلی خود را طی می‌کند، لازم است قبل از 31 شهریور 97 فارغ‌التحصیل شده تا در صورت قبولی در کنکور کارشناسی ارشد، بتواند در این مقطع تحصیل کند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بدون شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم دانشگاهی کشور، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است که هرساله با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برگزار و داوطلبان با پشت سرگذاشتن این مرحله در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده و ادامه تحصیل می‌دهند.

 * تقویم برگزاری کنکور ارشد پزشکی 97
مطابق تقویم ارائه شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 97، از 30 بهمن الی سیزدهم اسفندماه سال 96 انجام و داوطلبان می‌توانند از 10 تیرماه کارت آزمون را دریافت کرده و در روزهای 14 و 15 تیرماه باید بر صندلی آزمون تکیه بزنند. در ضمن نتایج اولیه آزمون ارشد پزشکی 16 روز پس از برگزاری کنکور اعلام و داوطلبان از 14 مرداد می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.

تقویم برگزاری کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در ادامه آمده است:

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

* برخی شرایط آزمون ارشد پزشکی
داوطلبان برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، لازم است برخی از ضوابط و شرایط مربوط به این آزمون را راعایت کنند. برای مثال، داوطلبی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی را دارد و هم‌اکنون ترم آخر تحصیلی خود را طی می‌کند، لازم است قبل از 31 شهریور 97 فارغ‌التحصیل شده تا در صورت قبولی در کنکور کارشناسی ارشد، بتواند در این مقطع تحصیل کند.

برخی دیگر از شرایط شرکت در آزمون عبارتند از:
- کسانی که در آزمون سال 97 وزارت بهداشت شرکت نموده و در دانشگاه‌ها و مراکزی که تحصیل در آنها رایگان است، پذیرفته شوند و پس از ثبت‌نام یا عدم ثبت‌نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون سال 98 نیستند. افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکزی که بصورت پرداخت شهریه پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند بود.

- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد مذکور از آموزش رایگان برخوردار بوده و مجددا با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود، متقاضی شرکت در سایر رشته‌های این آزمون هستند، در صورت قبولی در رشته محل‌هایی که تحصیل در آنها رایگان است، ملزم به پرداخت شهریه هستند.

- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، پس از اینکه با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه حساب کنند، می‌توانند مجددا در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند.

سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 97 را از دفترچه این آزمون مطالعه کنید.

* میزان تاثیر معدل در آزمون
بر اساس مصوبه پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، معدل مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد اعمال خواهد شد. بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، سوابق تحصیلی مقطع قبلی(کارشناسی) از سال 97 با سهم 20 درصد درنظر گرفته می‌شود. بنابراین اعمال معدل همانند سازمان سنجش آموزش کشور، در مقطع کارشناسی ارشد اعمال می‌شود.

با توجه به اینکه این مصوبه کنکور کارشناسی ارشد پزشکی سال 96، اعمال نشده است، بنابراین می‌توان اعمال آن را مهم‌ترین تغییر کنکور کارشناسی ارشد پزشکی سال 97 دانشت.

* تاریخ برگزاری آزمون به تفکیک رشته‌ها
 زمان برگزاری آزمون گروه‌های مختلف کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید


کد خبرنگار : 20