تاریخ : 1396,یکشنبه 29 بهمن00:54
کد خبر : 259163 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

همایش «نشر انقلاب» در دانشگاه بیرجند برگزار شد

همایش «نشر انقلاب» با حضور دو تن از مهمانان خارجی، به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همایش «نشر انقلاب» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند با حضور دو تن از مهمانان خارجی و با موضوع تاثیر انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی (ره) بر کشور‌ها و حوزه مقاومت، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت عماد مقنیه همزمان با دعای کمیل در مسجد امام صادق (ع) این دانشگاه برگزار کرد.

علی احمد صادقی از پاکستان و محمد اشرف منتو از کشمیر هند دو تن ازمبارزین، مجاهدین و مبلغین بین المللی ازشبه قاره هند و پاکستان مهمان این همایش بودند.

علی احمد صادقی با اشاره به اشتراکات ایران و پاکستان، از تاثیر انقلاب امام خمینی (ره) بر کشور پاکستان صحبت کرد و گفت: در پاکستان علاوه برشیعه، اهل تسنن هم از تفکر امام خمینی (ره) تاثیر مثبت گرفتند و گروه‌های زیادی برای گسترش این تفکر تشکیل شد.

وی افزود: در دهه‌های اخیر پاکستان پیشرفت‌های زیادی داشته و تمام کشور‌های اسلامی باید از حق خود در برابر دشمنان که مانع پیشرفت کشور‌ها هستند دفاع کنند.

در ادامه محمد اشرف منتو از وضعیت کشمیر هند صحبت کرد و اینکه بعد از انقلاب اسلامی سازمان‌ها و احزاب مختلفی در کشمیر بوجود آمد و کم کم مردم بیدار شدند.

اشرف منتو در پاسخ به سوالی در خصوص موضع سازمان ملل درباره کشمیر گفت: نیرو‌های نظامی از تظاهرات مردمی در دفاع از حق شان جلوگیری می‌کند و سازمان ملل هم در برابرحق کشی‌ها و جنایات در کشمیر اقدام خاصی نمی‌کند، چون با حل مشکلات کشمیر مانند ایران خواهد شد و سازمان ملل از این پیشرفت می‌ترسد.

وی در خصوص جدایی کشمیر از هند اظهار داشت: با شرایط خاص و ویژه‌ای که کشمیر از لحاظ منابع آبی دارد، هندوستان حاضر به جدایی از کشمیر نیست، چون با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.