تاریخ : 1396,شنبه 05 اسفند04:21
کد خبر : 259742 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

امام جمعه طبس دار فانی را وداع گفت

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس صبح امروز در سن ۷۵ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس صبح امروز در سن ۷۵ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. 

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان پنجم مرداد ۱۳۲۱ هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.

وی در سن ۱۲ سالگی در حوزه علمیه طبس تحصیلات مقدماتی علوم دینی را آغاز کرد و به فراگیری ادبیات عرب پرداخت و در سال ۱۳۳۵ برای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت کرد و در مدت چهار سال (۱۳۳۹) دروس مقدماتی را به اتمام رساند.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در سال ۱۳۳۹ در سن ۱۸ سالگی به منظور بهره وری از درس استادان بنام حوزه علمیه وارد مشهد شد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا( ع) در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتید برجسته ای استفاده کرد.

وی در سال ۱۳۴۰ در سن ۱۹ سالگی در شهرهای مشهد،گرگان،لرستان و کرمان تبلیغ را آغاز کرد و همزمان با تبلیغ به فعالیت علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

حجت الاسلام مهاجریان در سال ۱۳۴۸ تدریس را در حوزه علمیه مشهد آغاز و در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیه ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس کرد.

در زلزله سال ۱۳۵۷ طبس به عنوان کمک رسانی در کنار سایر گروه های مردم  به طبس رفت و در جلسات سخنرانی برای زلزله زدگان مصیبت زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا کرد و تا بازسازی طبس حضور داشت و عضو شورای اسلامی روستای دشتغران شد .

در سال ۱۳۵۹ به قائم مقامی کمیته انقلاب اسلامی از طرف آیت الله  واعظ طبسی منصوب شد.

حجت الاسلام مهاجریان با توجه به اهمیت و نقش حساس ائمه جمعه در سال ۱۳۶۸ از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد.