تاریخ : 1396,شنبه 05 اسفند14:56
کد خبر : 259774 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه اهواز پیرامون اعتراض کارگران در نماز جمعه

در قسمتی از این بیانیه آمده است: روزهای آخر سال 1396 درحالی در تقویم ورق میخورد که شاهد تجمعات اعتراضی کارگران خوزستانی در روزهای متوالی هستیم. کارگران گروه ملی صنعتی اهواز هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده اند و پس از تجمعات پی در پی مقابل استانداری، شاهد بودیم که در پنجمین روز اعتراضاتشان به نماز جمعه پناه آورده بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه اهواز پیرامون اعتراض کارگران در نماز جمعه بیانیه ای را صادر کردند.

متن این بیانیه را در ادامه میخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است/ مدیران کشور باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. ارتجاع چیز خطرناکی است./ رهبر انقلاب اسلامی ایران

روزهای آخر سال 1396 درحالی در تقویم ورق میخورد که شاهد تجمعات اعتراضی کارگران خوزستانی در روزهای متوالی هستیم. کارگران گروه ملی صنعتی اهواز هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده اند و پس از تجمعات پی در پی مقابل استانداری، شاهد بودیم که در پنجمین روز اعتراضاتشان به نماز جمعه پناه آورده بودند.

با توجه به صحبت های اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به خطر ارتجاع و کم کاری های صورت گرفته در زمینه عدالت، دیگر پذیرفته نیست که شاهد رفتار های سرد و خنثی از مسئولین در قبال اعتراضات این کارگران باشیم.

همچنین عملکرد سرد و منفعلانه صدا وسیما در مواجهه با این اعتراضات، غیر قابل توجیه بوده و لازم است این سازمان در پوشش صدای اعتراض کارگران و پیگیری مطالبات آن ها از هیچ کوششی دریغ ننماید.

اگر آنگونه که در آموزه های ما آمده، حقوق کارگر را تا قبل از خشک شدن عرقش نمیپردازید، لااقل از عرق شرم او در ایام عید، بیم داشته باشید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اهواز، ضمن حمایت از اعتراض به حق کارگران، ضرورت پرداخت مطالبات کارگران تا قبل از پایان سال جاری را به مسئولین ذی ربط اعلام مینمایند.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز

بسیج دانشجویی دانشگاه نفت اهواز