تاریخ : 1396,دوشنبه 14 اسفند12:49
کد خبر : 260529 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت:

ارتقاء استانداردهای تغذیه دانشگاهی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفیت تغذیه دانشجویی گفت: باید به سمت صنعتی سازی طبخ غذا حرکت کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، عباس عطوف در همایش رؤسا و کارشناسان ادارات تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: در حوزه تغذیه، بنا داریم که وضعیت موجود در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی  را در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری  جهت نیل به استانداردهای لازم ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سخت افزاری صنعتی سازی آشپزخانه ها از برنامه های مهم اداره کل دانشجویی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقاء کیفیت تغذیه دانشجویی داشته باشد و افزایش رضایتمندی دانشجویان را در پی داشته باشد به همین جهت صنعتی سازی آشپزخانه‌ها در برنامه عملیاتی سالجاری و سال آینده  دانشگاه ها منظور شده است.

عطوف افزود: در بخش نرم افزاری ارتقاء و به روز رسانی سطح دانش و افزایش مهارت‌های لازم برای روسای ادارات تغذیه و کارشناسان مربوطه با اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های  آموزشی ملی و منطقه‌ای ، تشکیل کارگروه تخصصی تغذیه با حضور برخی روسای مجرب ادارات تغذیه دانشجویی دانشگاه ها و اساتید تغذیه انجام می گیرد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندها و بازنگری آیین نامه‌ها، اعتبار سنجی دوسالانه غذاخوری ها و زمینه سازی برای تبادل نظر مستمر دست اندرکاران حوزه تغذیه دانشجویی در فضای مجازی از مهم ترین برنامه های اداره کل دانشجویی است.