تاریخ : 1396,دوشنبه 14 اسفند18:32
کد خبر : 260571 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

غلامی: رفع بیکاری در کشور از طریق توسعه پارک‌های علم و فناوری

وزیر علوم گفت: یکی از اصلی‌ترین مسیرهای رفع چالش بیکاری در کشور توسعه پارک‌های علم و فناوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در بیست و هشتمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی پارک‌ها بخش مهمی از ساختار آموزش عالی هستند، گفت: روز به روز جایگاه پارک‌های فناوری ارتقاء می‌یابد که بر این اساس انتظارات کشور بویژه جامعه علمی از پارک‌های علم‌وفناوری بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه پارک‌ها در دولت جدید، بخش مهمی از برنامه‌های وزارت علوم بر پارک‌های فناوری و مراکز رشد متمرکز شده است تا با توسعه فناوری‌ها در زمینه اشتغال تبدیل دانش به ثروت گام‌های موثری برداریم.

غلامی یکی از اصلی‌ترین مسیرهای رفع چالش بیکاری در کشور را توسعه پارک‌ها دانست و ادامه داد: از این رو انتظار ما این است که پارک‌ها نمود بیشتری در کنار دانشگاه‌ها در عرصه‌های ملی داشته باشند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت حمایت از ایده‌ها و توسعه فناوری، اضافه کرد: از این رو مدیران پارک‌ها باید تلاش گسترده‌تری بر تقویت مدیریت و برنامه‌ریزی پویا داشته باشند.

غلامی همچنین با بیان اینکه برخی از مدیران ممکن است از لحاظ تخصصی در رشته‌های مدیریت تحصیل نکرده باشند، ادامه داد: ولی باید از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند و در این راستا لازم است که پارک‌ها با مجموعه‌های اجرایی منطقه‌ای و استانی تعامل داشته باشند تا بتوانند به هر شکلی حمایت‌های منطقه‌ای و استانی را به سمت فعالیت‌های پارک هدایت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی دولت، اشتغال و توسعه فناوری است که در این زمینه فعالیت‌های پارک قابل مشاهده است، چرا که در دولت گزارش‌هایی ارائه می‌شود که می‌تواند نگاه دولت به مجموعه پارک‌ها نگاهی توأم با امیدواری باشد.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر ضرورت تعامل میان دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری اضافه کرد: به منظور تعامل میان این دو نهاد، ایجاد ارتباط بسیار ضروری است و این ارتباط بیشتر به نفع فعالیت‌های پارک خواهد شد. از این رو از مدیران خواسته می‌شود تا بر حفظ گسترش این ارتباط تلاش کنند.