تاریخ : 1396,یکشنبه 20 اسفند13:48
کد خبر : 260997 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزیر علوم تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در برنامه های فرهنگی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب برنامه‌های راهبردی ۵ ساله در دانشگاه‌ها گفت: حتماً این برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، منصور غلامی در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: از آنجا که معیار فعالیت فرهنگی در دانشگاههای کشور، تطابق با آرمانهای انقلاب اسلامی و دیدگاههای مقام معظم رهبری است، بسیار ارزشمند و با اهمیت است و حمایت ویژه ای می طلبد.

وی تصریح کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاهها حساس، ظریف و سنگین است و علاوه بر بخش سیاستگذاری، در بخش اجرا و هماهنگی نیز بسیار دشوار است زیرا با سلایق فرهنگی متفاوت و بخش های اجرایی گوناگونی مرتبط است.

وزیر علوم اظهار داشت: هماهنگی معاونت های فرهنگی دانشگاهها با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی می تواند به توفیق بیشتر برنامه های فرهنگی کمک کند.

غلامی با اشاره به تصویب برنامه های راهبردی 5 ساله در دانشگاهها گفت: حتماً این برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و هر یکی دوسال باید با توجه به شرایط، برنامه های فرهنگی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

وزیر علوم در خصوص موضوع تلفیق معاونت های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاهها گفت: بر اساس طرحی که در مرحله تدوین است معاونت فرهنگی دانشگاهها ساختار مستقلی دارد و وظایف معاونت دانشجویی به دفتر نمایندگی سازمان امور دانشجویان واگذار می شود.

وی تاکید کرد: تعامل با دستگاههای اجرایی و استانداری ها می تواند به توفیق بیشتر برنامه های دانشگاهها و از جمله بخش معاونت فرهنگی کمک کند.

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح آیین نامه‌های معاونت فرهنگی آماده همکاری با این معاونت هستیم.

وی با تاکید بر بازنگری و اصلاح بسیاری از آیین نامه‌های موجود گفت: باید در اصلاح آیین نامه‌های موجود به تطابق آنها با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور توجه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به ضرورت مشاوره با مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاهها گفت: هر معاونت و اداره کلی که درصدد تعیین آیین نامه و ضوابط قانونی است باید در قوانین بالادستی اجازه تدوین آیین نامه را داشته باشد.