تاریخ : 1396,چهارشنبه 23 اسفند05:13
کد خبر : 261270 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

خوابگاه صدف اهواز تخریب نمی‌شود

معاون دانشجویی جندی شاپور با اشاره به ادعای بنیاد مستضعفان مبنی بر ساخت و ساز دانشگاه در زمین متعلق به آن‌ها گفت: نمی‌گذاریم خوابگاه صدف اهواز تخریب شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با شکایت از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در صدد تخریب نزدیک به ۷۰۰ متر از خوابگاه دانشجویی صدف برای الحاق به زمین‌های خود در آن محدوده (منطقه گلستان اهواز) است.

این قسمت شامل تمام حجم فضای سبز و مکان‌های ورزشی خوابگاه این دانشگاه می‌شود که به نوعی مهمترین قسمت خوابگاه ۸۰۰ نفره پسرانه صدف به حساب می‌آید.

طبق ادعای این بنیاد، دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال‌های قبل به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز در زمین متعلق به آن‌ها کرده و در حال حاضر با حکم دادگاهی که در اختیار دارد، تصمیم گرفته در تعطیلات عید نوروز دیوار خوابگاه و فضای مورد نظر را تخریب کند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: از آنجا که مکان فعلی خوابگاه بیش از ۱۵ سال است که به عنوان خوابگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرگونه تغییر در فضای فعلی موجب بروز مشکلات بزرگی می‌شود، مسولان دانشگاه علوم پزشکی، با تصمیم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شدیدا مخالفت کرده اند و پیشنهاد داده اند ملک دیگری را در اختیار آن‌ها قرار دهند که تا این لحظه نسبت به این پیشنهاد موافقت نشده است.

این دانشجو در ادامه افزود: این اقدام در صورت اجرایی شدن می‌تواند حاشیه‌های امنیتی در سطح دانشگاه و استان ایجاد کند و حتی مورد سوء استفاده دشمنان خارج نشین کشور هم قرار گیرد.

ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌های زیادی با بنیاد مستضعفان دارد و بسیار تعامل داریم و قطعا این اختلاف را هم به صورت تعاملی حل خواهیم کرد.

نظری در خصوص اختلاف دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بنیاد مستضعفان بر سر زمین خوابگاه صدف گفت: اختلاف نظری بین بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور وجود دارد، بنیاد مستضعفان معتقد هستند بخشی از زمین خوابگاه متعلق به آنان است و ما معتقد هستیم خیر چنین نیست؛ تازه اگر بخشی از زمین هم متعلق به آنان باشد، چون خوابگاه است ما به ازایش را زمین بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: ما تعامل، هماهنگی‌ها و همکاری‌های زیادی با بنیاد مستضعفان در استان داریم، هماهنگی‌ها و همکاری‌های زیادی هم دانشگاه با بنیاد مستضعفان دارد، قطعا مطمئن باشید نه بنیاد مستضعفان زیر ضرر ما و دانشگاه می‌روند و نه ما از حق و حقوق دانشجویان کوتاه می‌آییم و ان شاء الله مشکل حل می‌شود.

نظری در پایان با رد کردن نگرانی‌ها در خصوص خوابگاه صدف خاطرنشان کرد: مگر می‌شود مشکل دانشجویان حل نشود.

کرمی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه جندی شاپور نیز گفت: این موضوع چند وقتی است که از سوی بنیاد مستضعفان مطرح شده است؛ اما تا به اینجا با پیگیری‌های ریاست دانشگاه تلاش شده است چنین اتفاقی رخ ندهد و  قسمتی از خوابگاه دانشجویی صدف تخریب نشود. دانشگاه اجازه نمی‌دهد که آرامش دانشجویان به هم بریزد.

کرمی در ادامه افزود: ریاست دانشگاه در نامه‌ای از استانداری خوزستان خواسته است که به این ماجرا ورود کند. حتی برای حل این مسئله دانشگاه با بنیاد مستضعفان نیز وارد گفت‌و‌گو شده و پیشنهاد داده است که زمین‌های دیگر دانشگاه در مکان‌های دیگر را در اختیاد آن‌ها قرار دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه جندی شاپور گفت: این اطمینان را به دانشجویان می‌دهیم که دانشگاه تمام تلاشش را برای حفظ آرامش دانشجویان انجام می‌دهد و اجازه نخواهد داد خوابگاه دانشجویی دستخوش تغییر شود.