تاریخ : 1396,چهارشنبه 23 اسفند19:37
کد خبر : 261321 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نمایندگان با پیگیری طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان عدالت را فریاد بزنند

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: نمایندگان با پیگیری طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مانند مدرس اجرای عدالت را فریاد بزنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: مجلس یکی از ارگان‌هایی است که مستقیما وظیفه اش مطالبه گری عدالت است به گونه‌ای که نمایندگان به برخی از امور رسیدگی نکنند زمینه ناعدالتی و وبروز عقب ماندگی در ناعدالتی فراهم می‌شود و متاسفانه برخی از لابی گری‌ها در بروز این ناعدالتی‌ها موثر هستند. مثلا خیلی از طرح‌های شفاف سازی در این چند سال اخیر به مجلس ارائه شده، ولی یا در لایه اول رد شده اند و یا با پافشاری برخی از نمایندگان انقلابی در کمیسیون مربوطه تصویب شده اند، ولی در صحن مجلس رای نیاورده اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در خیلی از امور پیشرفت کردیم، ولی متاسفانه در مسئله عدالت عقب مانده ایم و به همین دلیل از پیشگاه خداوند و مردم عذرخواهی کردند، افزود: این انتظار از نمایندگان وجود دارد که با روحیه انقلابی و با تکیه بر رسالتی که دارند به اعاده حق مردم بپردازند و با تصویب مصوباتی همچون اعاده اموال نامشروع مسئولان یک سیر تحولی را پیرامون عدالت به وجود بیاورند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به استقبال مردم از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: در نماز جمعه تهران نمازگزاران با امضای طومار دفتر تحکیم وحدت در حمایت از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان واکنش تحسین برانگیزی نسبت به این طرح داشتند. در هر حال مردم برای مبارزه با فساد خواهان تصویب چنین طرح‌هایی هستند.

بختیاری با بیان اینکه برخی لابی گر‌ها در کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس باعث می‌شوند که خیلی از طرح‌ها مانند طرح سوال از رئیس جمهور و یا اعاده اموال نامشروع مسئولان نافرجام بمانندافزود: در این رابطه دو احتمال وجود دارد اول اینکه یا خود نمایندگان آلوده به برخی مسائل هستند و یا اینکه فشار از طریق برخی از ارگان‌ها آن‌ها را مجبور به این عقب نشینی می‌کند؛ که در هر دو صورت این رویه پذیرفتنی نیست و نامقبول است، چون آن‌ها نماینده مستقیم مردم هستند و باید برای اجرای عدالت و تحقق آن مانند مدرس فریاد بزنند و سعی کنند که مطالبه به حق مردم را دنبال کنند.