تاریخ : 1396,چهارشنبه 23 اسفند20:08
کد خبر : 261325 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان دست متخلفان را رو می‌‌کند

رضا بداغی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به خروج طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» از دستورکار مجلس، گفت: تصویب طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» دست متخلفان را رو می‌‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس، رضا بداغی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از مطالبات مردمی و دانشجویی بود که در صورت اجرای به نحو احسن، مسئولین متخلف و منفعت طلب را از خدمت‌گزاران واقعی ملت تفکیک می‌داد.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح دست بسیاری از مسئولین برای مردم رو می‌شد و حتی اگر این طرح در مجلس شورای اسلامی رای نمی‌آورد جبهه‌گیری مجلس را برای جامعه روشن می‌کرد. به این معنی که این طرح برای مردم یک وضعیت برد برد ایجاد کرده بود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اما تصویب دو فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پیش از عنوان برای رای‌گیری توسط هیات رئیسه از دستور کار مجلس خارج شد. مگر خود آقای روحانی در زمان افشای حقوق‌های نجومی نگفته بود که در این موارد باید شفاف سازی شود؟

بداغی اضافه کرد: می‌گویند این طرح باعث ایجاد بدبینی به مسئولین می‌شود؛ اتفاقا اجرای این طرح باعث اعتماد به پاک‌دستان و شناسایی متخلفان است. بدبینی زمانی ایجاد شد که وثیقه هزار میلیارد تومانی می‌گذارند در حالی با این طرح مخالف هستند، بدبینی زمانی ایجاد شد که طرحی که با امضای بیش از 180 نفر از نمایندگان و حمایت مردم به دست هیات رئیسه مجلس داده شد اکنون از دستور کار خارج شده است.

وی تاکید کرد: خبر بازگشت احتمالی این طرح به مجلس نیز خوشحال کننده است و امیدواریم با پیگیری مسئولان درست‌کار به تصویب مجلس برسد.