تاریخ : 1396,شنبه 26 اسفند02:04
کد خبر : 261452 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جنبش عدالتخواه دانشجویی به یاری زلزله‌زدگان می‌شتابد

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به برگزاری اردوی «جهاد خانه‌سازی» برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده، گفت: از داوطلبان برای شرکت در این اردو که در ایام نوروز برگزار می‌شود، ثبت‌نام به عمل می‌آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدصادق طاهری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده در آستانه سال جدید، گفت: اهالی زلزله‌زده روستای کوئیک و دیگر روستاهای همجوار در استان کرمانشاه همچنان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه کمک به مردم زلزله‌زده کم کم به فراموشی سپرده شده و کمتر کمکی به این عزیزان می‌شود. باید اعلام کنیم این مردم مصیبت دیده با این رویه که شاهد آن هستیم عید نوروز 97 را باید در همین چادرها و کانکس‌ها سپری کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: بر همین اساس جنبش عدالتخواه دانشجویی بر آن شد تا طی فراخوانی به نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در جهاد خانه‌سازی در شهرستان سر پل ذهاب، به کمک جمعی از جهادگران بشتابد. 

وی افزود: شرایط حضور در اردو دارا بودن تخصص فن در یکی از رشته‌های مرتبط با ساختمان مانند معماری و عمران، شهرسازی، بنایی، برقکاری، آرماتور بندی و لوله‌کشی و صرفا مخصوص برادران است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اعزام دانشجویان از 4 فروردین 97 آغاز خواهد شد و تا 11 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

طاهری اظهار داشت: البته این اقدامات کافی نیست و ان‌شاءالله فتح بابی برای بیشتر شدن فعالیت‌ها در حوزه محرومیت زدایی باشد.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: در کنار این جهاد ما مطالبه خود از نهادهای مسئولی که وظیفه بازسازی مناطق زلزله‌زده را دارند  به جد ادامه می‌دهیم و نهادهایی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند را به مردم معرفی می‌کنیم.

وی گفت: نباید کمک‌ها و تسهیلات به این مناطق صرفا مخصوص زمانی خاص باشد، این کمک‌ها وظایفی است که به طور مستمر باید توسط نهادهای انقلابی و دولتی صورت بگیرد.