تاریخ : 1396,یکشنبه 27 اسفند03:27
کد خبر : 261540 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انتقاد بسیج دانشجویی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اجرای سلیقه‌ای مسئولین دانشگاه و عدم همکاری در کار‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانشجویی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کار فرهنگی در دانشگاه اصل است ؛ یک کار فوق العاده ، یک کار حاشیه ای نیست ؛ به کار فرهنگی اهمیت باید داده شود.(مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۳/۲۹)

امروز که یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب موضوعات فرهنگی جامعه و بخصوص کار فرهنگی در دانشگاه ها است گویا مسئولین دانشگاه ، از ریاست تا مدیرفرهنگی دانشگاه در خواب به سر می برند.

روزی با بهانه ی نبود بودجه به مقابله با تشکل ها و کانون های فرهنگی می پردازند، روزی هم با ایجاد بروکراسی های پیچیده ی اداری تا جایی که بیشتر توان مجموعه های دانشجویی نه برای خلاقیت در کار فرهنگی بلکه برای گرفتن مجوزها و…. صرف می شود.

امروز شاهد مشکلات عدیده در حوزه ی فعالیت های فرهنگی در دانشگاه هستیم مشکلات کوچک و بزرگی که دیگر انرژی و توانی برای مجموعه های دانشجویی باقی نگذاشته است.

درحالی که ریاست محترم دانشگاه،جناب آقای دکتر مهرام به صراحت در جلسه پرسش و پاسخ اعلام کردند که بودجه فرهنگی دانشگاه که مبلغی حدود ۲ میلیارد تومان است ، فقط ۱۰ درصد آن به این حوزه اختصاص داده شده است. حال سوال اینجاست که ایشان با چه مجوزی و برمبنای کدام قانون دست به این اقدام زده اند؟

گذشته از مسائل مالی مهمترین مشکل مجموعه های دانشجویی عدم همکاری مسئولین معاونت فرهنگی با این مجموعه هاست در حالی که رسالت اصلی این معاونت حمایت از مجموعه های فرهنگی دانشگاه می باشد.

عدم اجرای قانون،وضع قوانین آموزشی خارج از چارچوب برای محدود کردن دانشجویان و همچنین اجرای سلیقه ای قانون توسط مسئولین دانشگاه موجب نارضایتی دانشجویان از وضعیت موجود شده است.

بسیج دانشجویی ضمن توصیه به تمام مسئولین دانشگاه برای اجرای درست و منطقی قوانین و همچنین خودداری از محدود ‌کردن دانشجویان اعلام می کند در صورت عدم تصحیح ساختارها و قوانین غلط از تمام ظرفیت خود برای احقاق حق دانشجویان استفاده خواهد کرد.


کد خبرنگار : 38