تاریخ : 1396,دوشنبه 28 اسفند12:36
کد خبر : 261636 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

تدارک سیما برای مخاطبان جوان؛

۸ برنامه تلویزیون در نوروز ۹۷ که ارزش دیدن دارند +ساعت پخش

در این گزارش ضمن معرفی ۸ برنامه تلویزیونی که قرار است در نوروز ۹۷ از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود، به معرفی و ارائه جزئیاتی از این برنامه‌های تلویزیونی پرداخته‌ایم که مشاهده آن خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود انتقاداتی که به برنامه‌های صدا و سیما وجود دارد اما در بین برنامه‌های تلویزیونی می‌توان برنامه‌هایی را مشاهده کرد که ارزش وقت گذاشتن و صرف وقت دارد. شبکه‌های مختلف تلویزیونی در نوروز 97، برنامه‌های زیادی را تدارک دیده‌اند و قصد دارند لحظات متفاوتی را برای مخاطبان خود رقم بزنند. در این گزارش قصد داریم به معرفی برنامه‌های تلویزیونی بپردازیم و تولیدات منتخب شبکه‌ها را معرفی کنیم.

 * پایتخت 5 گل سرسبد برنامه‌های نوروزی
شاید تنها برنامه‌ای که لازم نباشد برای آن تبلیغ کرد و تقریبا همه اقشار جامعه به خصوص دانشجویان برای مشاهده آن لحظه‌شماری می‌کنند سریال «پایتخت 5» باشد. این شوق و علاقه آنجا بیشتر می‌شود که سیروس مقدم کارگردان این سریال می‌گوید در سریال «پایتخت 5» اتفاقاتی عجیب و تخیلی رخ می‌دهد و گویی یک خانواده از فضایی ساده به مریخ پرتاب شده‌اند و همه اینها عجیب و شوک‌آور است.

سریال پایتخت که محصولی از سازمان اوج است را می‌توانید هرشب ساعت 22:15 دقیقه از شبکه یک سیما و تکرار آن را ساعت 23:30 دقیقه از شبکه افق مشاهده نمایید.

* بازگشت «کلاه قرمزی» به شبکه دو
«کلاه قرمزی» برنامه‌ای است که ناخودآگاه با خاطره‌سازی‌‌های فراوان، نه تنها مخاطب کودک را بلکه جوانان و بزرگسالان را پای تلویزیون می‌نشاند و امسال نیز قطعا یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صدا و سیما خواهد بود. «کلاه قرمزی» جدید چهار شخصیت دارد که از جمله آنها یک موش و یک گربه است و همچنین پیرمردی در میان این شخصیت ها وجود دارد که دایم آواز می خواند اما ظاهرا این کاراکتر برای پخش از تلویزیون دچار اصلاحاتی شده است.

این مجموعه از اول فرودین هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه دو می‌رود و بازپخش آن ساعت 24 و همچنین ساعت 15 روز بعد است.

جزئیات سایر برنامه‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیونی در ادامه آمده است:

سریال‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیونی

* پشت صحنه زندگی چهره‌های شاخص در شبکه افق
«شما که غریبه نیستید» یکی از تولیدات شبکه افق سیما برای نوروز 97 است که به افراد شاخص جامعه و پشت صحنه زندگی آنها و همراهی با آنها و خانواده این افراد اختصاص دارد. در هر قسمت یک شاهد حضور یک چهره خواهیم بود، شخصیت‌هایی از بین بازیگران مشهور سینما و تلویزیون، مجریان شاخص شبکه‌های مختلف، پیشکسوتان عرصه‌های گوناگون و دیگر نامداران ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی در این مجموعه معرفی خواهند شد.

تهیه کنندگی «شما که غریبه نیستید» را عبدالله حاجی‌محمدی بر عهده دارد که همزمان با نوروز 97 در 13 قسمت(ساعت 19) روی آنتن خواهد رفت.

* اردوهای دانشجویی در شبکه سوم سیما
مجموعه مستند "زیباتر از زندگی" در 16 قسمت 25 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی میرکیوان خلیل از اول فروردین ماه 97 هر روز روانه آنتن خواهد شد. این  مجموعه مستند با استفاده از فرم و ساختاری بدیع و متناسب با حال و هوای ایام نوروز به موضوع حرکت ملی راهیان نور و به خصوص حضور دانشجویان و جوانان در این عرصه می‌پردازد.

در این مجموعه مستند علاوه بر یادمان‌های دفاع مقدس، زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای شهرهای جنوبی کشور نیز به تصویر کشیده می‌شود که منجر به افزایش زیبایی بصری و جذابیت این مجموعه مستند خواهد شد.

مجموعه «زیباتر از زندگی» در شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، دزفول، سوسنگرد، هویزه، اندیمشک و دیگر شهرهای جنوبی کشور تصویربرداری شده است و از اول فروردین ماه هر روز  ساعت 16:30 روانه آنتن خواهد شد.

* بازگشت مردان آهنین به تلویوزیون
یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های نه چندان دور موردپسند قشر جوان جامعه بود و آنها با حساسیت آن را دنبال می‌کردند، برنامه «مردان آهنین» بود. این برنامه که به دلایل مختلفی در سال‌های اخیر پخش نشد، امسال باز هم به جدول برنامه‌های نوروزی بازگشته است.

در این مسابقه 24 ورزشکار حضور دارند و در چند مرحله به رقابت می‌پردازند. در مرحله مقدماتی 8 نفر حذف می‌شوند و 16 نفر باقی مانده به مرحله بعد صعود می‌کنند و به دو گروه هشت نفره تقسیم می‌شوند و به صورت گروهی به رقابت می‌پردازند. شرکت‌کنندگان، یکی یکی حذف شده تا 8 نفر برگزیده شوند. در این مرحله، رقابت انفرادی شده تا در مرحله نهایی 4 نفر برگزیده می‌شوند و نفرات اول تا چهارم مشخص می‌شود.

مسابقه «مردان آهنین» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای از چهارشنبه اول فروردین ماه ساعت 23 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد.

* آشنایی با نخستین شهر دانشگاهی
«گندی شاپور» ساخته سودابه مجاوری درباره سرزمینی واقع در جنوب شرقی دزفول و شمال شرقی شوشتر است، نخستین شهر دانشگاهی و بین‌المللی جهان باستان، با بیمارستان و کتابخانه‌ای عظیم که امروز هیچ نیست جز کشتزارهایی وسیع و خاطره‌ای ناآشنا. این مستند 60 دقیقه‌ای که جایزه بهترین پژوهشگر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را به خود اختصاص داده است، 1 فروردین از ساعت 18:30 از این شبکه روی آنتن می‌رود.

* منتخب برنامه «زاویه» در 6 سال گذشته
شبکه چهارم سیما از آن دست شبکه‌هایی است که مخاطبان خاصی دارد که اکثر آنها از دانشگاهیان و نخبگان جامعه هستند. یکی از برنامه‌های تخصصی این شبکه که به موضوع علوم انسانی می‌پردازد، مجله علوم انسانی «زاویه» است که از مجری آن گرفته تا مهمانان آن را از چهره‌های دانشگاهی تشکیل داده‌اند. «زاویه» در سال‌های اخیر به موضوعات مهم و جنجالی پرداخته است و قرار است برای نوروز 97، منتخب برنامه‌های آن در شش سال گذشته روی آنتن شبکه چهارم سیما برود.

منتخب برنامه «زاویه» در شش سال گذشته هرشب ساعت 24 از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد.

* فوتبال را هم در نوروز دنبال کنید
قطعا برنامه‌های ورزشی علی‌الخصوص فوتبال یکی از علاقه‌مندی‌های دانشجویان است و حتی نوروز هم باعث نمی‌شود که آنها روی برنامه‌های فوتبالی قلم قرمز بکشند. شبکه ورزش سیما در ایام نوروز با برنامه «نوروز فوتبالی» لحظات متفاوتی را برای مخاطبان رقم خواهد زد. به مانند سال گذشته هیئت انتخاب، نامزدهای بهترین‌های هر پست را اعلام می‌کنند و بینندگان تلویزیونی می‌توانند از طریق شرکت در نظرسنجی، بهترین بازیکن را انتخاب کنند. اعضای هیئت انتخاب نوروز فوتبالی امسال را حمید استیلی، مهدی پاشازاده، عباس چمنیان، علیرضا مرزبان و وینگو بگوویچ تشکیل می‌دهند.

برنامه «نوروز فوتبالی» از اول فروردین، هر روز ساعت 14 به مدت 2 ساعت به صورت زنده به روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌رود و همان شب نیز ساعت ۲۲ بازپخش خواهد شد.


کد خبرنگار : 20