تاریخ : 1397,جمعه 03 فروردين13:25
کد خبر : 261869 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۳ قشر موثر در حمایت از کالای ایرانی

در صورتی که می‌خواهیم کالای ایرانی رونق پیدا کند، همه باید در جهت تحقق این مهم تلاش نموده و دست بکار شوند؛ برای تولید ثروت نمی توان نگاه تک بعدی به هریک از این سه قشر داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که انصافا هم بجاست و تولید ثروتی که از راه تولید کالا و خدمات بدست می آید، جز با حمایت از کالای ایرانی میسر نمیشود.

رهبری نیز مضمونا فرمودند که مخاطب این شعار همه مردم هستند و باید همه مردم در این راستا تلاش کنند. بنظر بنده تلاش برای حمایت از کالای ایرانی دارای چند بعد است که لازم است به همه آنها توجه کنیم:

1- تولید کننده ایرانی باید نبوغ خود را در جهت کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت به کار گیرد و در این راستا تلاش کند. به عبارتی مردم موظف نیستند هزینه ناکارآمدی تولیدکننده را به هر بهایی بپردازد. بلکه در صورتی که تولیدکننده تمام توان خود را بکار گرفت، مصرف کننده نیز میتواند از کاستی احتمالی چشم پوشی کند.

2- مسئولین نیز باید مقدمات حمایت از کالای ایرانی را فراهم کنند که از جمله این مقدمات میتواند حذف رانت های دولتی، ایجاد رقابت سالم، قوانین چابک و راحت، مقررات زدایی، دیپلماسی اقتصادی، ثبات اقتصادی در بخش مالی و حقیقی و سایر مواردی است که میتواند هزینه های تولید کننده داخلی را کاهش داده و او را به سمت تولید با کیفیت سوق دهد. و امیدواریم اگر قرار است مسئولین حمایتی انجام دهند از جنس حمایت از خودروسازی ها نباشد!

3- مصرف کننده ای که در صورت وجود کالای با کیفیت داخلی، از مشابه خارجی آن صرفنظر کرده و برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت و پیشرفت کشور حاضر است کالای ایرانی را مصرف نماید.

لازم است در صورتی که می‌خواهیم کالای ایرانی رونق پیدا کند، همه در جهت تحقق این مهم تلاش نموده و دست بکار شوند و برای تولید ثروت نمیتوان نگاه تک بعدی به هریک از این سه قشر داشت.


کد خبرنگار : 20