تاریخ : 1397,یکشنبه 12 فروردين23:01
کد خبر : 262228 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

خاطره شنیده نشده حجت الاسلام محمدیان از رهبر انقلاب درباره مراسم اعتکاف؛

وقتی استخوان‌های بیانگذاران دانشگاه تهران به لرزه درآمد +صوت

اگر کسانی که دانشگاه تهران را بنیان گذاشتند، که الان همه آنها از دنیا رفتند در قبر خبر اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران بشنوند حتما استخوان های آنها به لرزه خواهد آمد.دانشگاه تهرانی که ما ساختیم الان در آن اعتکاف برگزار شده است. دانشگاه تهرانی که ما ساختیم الان در آن اعتکاف برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سخنران دومین روز مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران بود. او در ابتدای سخنرانی، به دو خاطره جالب از سابقه مراسم اعتکاف در این مسجد این دانشگاه اشاره کرد. در ادامه متن این دو خاطره به همراه صوت کامل مراسم آمده است:

 اوایل دهه هفتاد بود که اولین اعتکاف در این مسجد برگزار شد، جلسه ای خدمت مقام معظم رهبری بود که ایشان جمله ای گفتند که می تواند برای شما جالب باشد. ایشان فرمودند امسال در دانشگاه تهران اعتکاف برگزار شده، اگر کسانی که دانشگاه تهران را بنیان گذاشتند، که الان همه آنها از دنیا رفتند در قبر خبر اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران بشنوند حتما استخوان های آنها به لرزه خواهد آمد. دانشگاه تهرانی که ما ساختیم الان در آن اعتکاف برگزار شده است. بالاخره با آن اهدافی که آنها ساخته بودند، آن اهداف کجا و الان که در مسجد دانشگاه تهران اعتکاف برگزار می شود.

یک خاطره دیگری برای شما بگویم.

حدود 15 سال پیش، من اینجا امام جماعت بودم؛ نماز جماعت که تمام شد یک آقایی گفت، که می خواهم به شما مطلبی را بگویم. امروز روز بازنشستگی من از دانشگاه تهران است و دارم می روم.

5 سال قبل از انقلاب من در دانشگاه تهران استخدام شدم؛ دو سه ماه بود که این مسجد را میدیدم و خجالت می کشیدم که دیگران چگونه فکر می کنند. چند ماه طول کشید و حسرت این را داشتم در این مسجد نماز می خواندم. یک روزی سرانجام وارد مسجد شدم.

آمدم داخل مسجد برای نماز ظهر. آقای شیخ السلام امام جماعت آن موقع بودند. یک صف ناقص فقط در صف اول بودند و تعدادی در صف دوم. اما امروز که آمدم، داخل مسجد جایی پیدا نکردم. و حتی داخل مسجد هم نتوانستم بیایم. آمدم که بشما بگویم که آن بود وضعیت دانشگاه تهران. که ما چندین سال حداکثر دو صف نماز جماعت بود.

امروز می بینیم که مسجد دانشگاه تهران وقتی اعتکاف برگزار می شود به کل کشور سرایت می کند، این اعتکافی که امروز شاهد هستیم آغازش از مسجد دانشگاه تهران بود.

دانلود


کد خبرنگار : 16