تاریخ : 1397,شنبه 18 فروردين13:55
کد خبر : 262605 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

تجمع جمعی از دانشجویان دکتری در اولین روز بازگشایی دانشگاه؛

اولین اعتراض به برگزاری آزمون زبان EPT آرام برگزار شد +تصاویر

EPT آزمون ارزیابی مهارت زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است که هر ماه توسط همین دانشگاه و به‌منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه دکتری دانشگاه آزاد که مدتی است نسبت به برگزاری آزمون EPT اعتراض دارند، صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

این دانشجویان مدتی است با به راه انداختن کمپینی بیش از 5000 هزار نفری مدعی وجود مشکلاتی در برگزاری این آزمون توسط دانشگاه آزاد هستند. یکی از دانشجویان معترض در این تجمع به خبرنگار ما گفت: "باید بگویم که این دوره آزمون بسیار سخت بود و حتی زمانی که برای این دوره از آزمون در نظر گرفته بودند، برای پاسخگویی به سوالات کافی نبود. دانشجو در این آزمون باید به 100 سوال پاسخ دهد و با توجه به پیچیده و طولانی بودن سوالات و همچنین کاهش 10 دقیقه‌ای زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی، طبیعتا دانشجویان با کمبود زمان مواجه شدند.»

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک:: با پیچ و خم EPT آشنا شوید

یکی دیگر از دانشجویان نیز می گوید: "بزرگترین مشکل پیش رو اجبار به ارائه مدرک زبان قبل از آزمون جامع است، که این مسئله مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است."

اولین اعتراض به برگزاری آزمون زبان EPT آرام برگزار شد +تصاویر

این دانشجویان در این تجمع که به صورت آرام نیز برگزار شد در گفتگوهایی با مسئولان دانشگاه آزاد خواسته های خود را بیان کردند. یکی از دانشجویان درباره خواسته های این کمپین گفت:  "تغییر تاریخ ارایه مدرک زبان انگلیسی به بعد جلسه دفاع از رساله دکتری،  کاهش نمره قبولی از 50به40 برای قبولی قطعی مشروط به ارایه منبع مشخص متناسب به هر رشته تخصصی، کاهش شهریه تحصیلی  ونمره قبولی از 50 به 35 برای دانشجویان دارای معلولیت جسمی و بیماری های خاص و کاهش نمره قبولی سایر آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه آزاد و وزارت علوم از جمله خواسته های ما از مسئولین دانشگاه آزاد است".

در این میان مسئولین دانشگاه آزاد می گویند مدرک زبان یکی از یکی از الزامات اولیه برای دانشجویان دکتری در همه دانشگاه ها است و اینکه کسی نتواند حداقل نمره قبولی را کسب کند خارج از استانداردهای آموزشی است، او ادامه میدهد، به همه دانشجویان دکتری فرصت داده شده تا پیش از شرکت در آزمون جامع در یکی از آزمون‌های تخصصی زبان که مورد تایید دانشگاه است، شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

اولین اعتراض به برگزاری آزمون زبان EPT آرام برگزار شد +تصاویر

خاطر نشان می دهد، EPT آزمون ارزیابی مهارت زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد است که هر ماه توسط همین دانشگاه و به‌منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان برگزار می‌شود؛ آزمونی که تمام دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت نداشتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین‌شده توسط دانشگاه؛ موظف به شرکت در آن و کسب حداقل نمره برای شرکت در آزمون جامع و دفاع از پایان‌نامه‌های خود هستند.

به هر حال باید دید تلاش های این کمپین به کجا خواهد رسید.


کد خبرنگار : 16