تاریخ : 1397,یکشنبه 19 فروردين21:24
کد خبر : 262772 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به یک نامه جنجالی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در واکنش به نامه منتسب به ۳۰۰ فعال دانشجویی به رهبر معظم انقلاب بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمتی از این بیانیه آمده است: «این جماعت مصالح کشور را درک نکرده و پس از زندانی شدن یاران غار احمدی نژاد به فکر نصیحت رهبر انقلاب افتاده اند. آنها این نامه را تنها برای احیای خود و جریان فکری انقلابی نمای دور از بدنه اجتماع نوشته اند نه برای اصلاحات اساسی کشور. اصلاحاتی که تنها در میانه میدان با کار جهادی، تحمل ناملایمات و ابتکار و خلاقیت حاصل می شود.»

متن بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در واکنش به نامه ارسال شده "بهاری‌ها" به رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً [انفال/۲۵]؛ بپرهیزید از فتنه ‌ای که تنها دامن ستمکاران از شما را نمی ‌گیرد.

امروزه در حالی که شاهد هستیم رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) یک تنه و با در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات کشور، به تزریق و پمپاژ امید به سطح جامعه می پردازند و سعی دارند دستاورد ها وپیشرفت های نظام را به رخ جهانیان بکشند، دشمنان این مرز و بوم و دشمنان قسم خورده انقلاب مشغول تزریق نا امیدی به سطح جامعه و عامه مردم هستند و سعی دارند که مردم را از انقلاب و آرمانهایش ناامید کنند.

متاسفانه شاهد بودیم عده ای بی بصیرت که عنوان حزب اللهی بودن را با خود حمل می کنند، هم صدا با دشمنان داخل و خارج به تشدید این فضا دامن زده و با نگاهی غیر منصفانه و غیر عادلانه به شرایط کشور، همه چیز را بد و فاسد خواندند و عملکرد رئیس جمهور محبوب خود را در بوجود آوردن وضعیت موجود نادیده گرفتند. منتهی از این نکته غافل شدند که احمدی نژاد به دنبال ایجاد بدنه هوادار ایدئولوژیک برای خود است و با اینکار می خواهد کمبودش را در این خصوص جبران کند.

اما نکته ای را که باید در نظر داشت این است که درصد جمعیت نفرات امضا کننده این نامه با توجه به جابجایی سالانه مسئولیت ها در تشکل ها و همچنین تعداد این تشکل ها، نزدیک به صفر است. این نکته را هم باید در نظر داشت افرادی که امضا کننده این نامه هستند شاید قبلا در یک تشکیلات دانشجویی مسئولیتی داشته باشند، اما این دلیل نمی شود که موضع گیری حال حاظر آنها با موضع تشکلی که سابقا در آن فعالیت میکردند برابر باشد. پس حساب افراد را باید از تشکل های دانشجویی جدا کرد.

مسئله بعد، مسئله رادیکالیسم است. در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رادیکالیسم و تندروی در نفی همه چیز، یعنی همان راهی که منافقین و بنی صدر رفتند، محکوم بوده و هست. رادیکالیسم در نهایت به انفعال منجر خواهد شد و عملا کنش گر سیاسی را از میدان تحولات سیاسی و اجتماعی بیرون می اندازد.

در انتها جمع بندی که نسبت به این جریان راه افتاده و نامه نوشته شده می توان داشت این است که این جماعت مصالح کشور را درک نکرده و پس از زندانی شدن یاران غار احمدی نژاد به فکر نصیحت رهبر انقلاب افتاده اند. آنها این نامه را تنها برای احیای خود و جریان فکری انقلابی نمای دور از بدنه اجتماع نوشته اند نه برای اصلاحات اساسی کشور. اصلاحاتی که تنها در میانه میدان با کار جهادی، تحمل ناملایمات و ابتکار و خلاقیت حاصل می شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان ضمن اعلام برائت از این جریان انحرافی، اعلام می کند هرکس سرسوزن با تشکل های انقلابی آشنا باشد میداند که این افراد جز عناصر دسته چندم جنبش دانشجویی نبوده و نیستند. و همچنین اعلام میکنیم که تا آخر پشت سر رهبری ایستاده ایم و آینده کشور را روشنتر و بهتر از امروز می دانیم. نواقص و ضعف ها به معنای نفی سیستم و نظام نیست و نظام در ابعاد مختلفی کارآمدی خود را اثبات کرده است. این دیکتاتورها هستند که همیشه معتقدند اگر کار دست ما نباشد همه چیز فرو می پاشد.

والسلام علی من التبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
۱۳۹۷/۱/۱۹


کد خبرنگار : 20