تاریخ : 1397,سه شنبه 21 فروردين18:18
کد خبر : 262913 - سرویس خبری : اخبار آزمون دانشگاه آزاد

تصمیم جدید دانشگاه آزاد درباره آزمون EPT

اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 صبح امروز به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مباحث مطرح‌شده ، گفت: در این جلسه موارد مربوط به دوره دکتری از جمله نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی، مقرر شد برای برخی رشته های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، گفت: بدیهی است اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره آزمون زبان خواهد بود.

دکتر رهایی تاکید کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که این قبولی صرفاً در یک دوره زمانی 9 ماهه معتبر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت زبان داوطلبان و دانشجویان دکتری، اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی زبان داوطلبان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزشی در قالب سه ترم 6 هفته‌ای برنامه‌ریزی کرده که برای ورود به این دوره، یک آزمون تعیین سطح برگزار خواهد شد که تعیین‌کننده سطح ورود به ترم های آموزشی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت کسب امتیاز بالا در آزمون تعیین سطح، داوطلب نیاز به شرکت در این دوره های آموزشی را نخواهد داشت.

دکتر رهایی در پایان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان دکتری، مصوب شد استثنائاً آزمون جامع اردیبهشت‌ماه سال 97 در نیمه اول تیرماه برگزار شود.


کد خبرنگار : 20