تاریخ : 1397,سه شنبه 21 فروردين18:19
کد خبر : 262914 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

راهنمای تصویری و گام به گام اتصال گوشی‌های هوشمند به ویندوز ۱۰

یکی از ویژگی‌های ویندوز 10 که برای همه کاربران مفید است، قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آی‌فون به کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10 است. ویژگی که با قابلیت Continue on PC در اختیار کاربران قرار دارد. این ویژگی اجازه می‌دهد تا صفحات وب را از گوشی هوشمند به کامپیوتر خود هدایت کنید، بدون آن‌که نیازی داشته باشید تا از طریق وای‌فای یا کابل یو‌اس‌بی اینکار را انجام دهید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  Continue on PC قابلیتی است که همراه با به‌روزرسانی Creators Fall در اختیار کاربران قرار گرفت. اما چگونه می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم؟ برای سهولت دسترسی و به‌کارگیری ساده این قابلیت راهنمای تصویری زیر برای شما آماده شده است.

باید گوشی هوشمند را به ویندوز 10 متصل کنم؟
پاسخ این پرسش مثبت است. مزایای متعددی برای این روش می‌توان بر شمرد که از جمله به‌اشتراک‌گذاری صفحات وب، دریافت اعلان‌های اندرویدی در Action Center ویندوز 10 از جمله این موارد است. اما یک مزیت کاربردی دیگر نیز وجود دارد. شما می‌توانید به پیام‌های متنی به شکل مستقیم از درون ویندوز 10 پاسخ دهید.

اگر در نظر دارید گوشی را به کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 متصل کنید به یک شماره تلفن معتبر نیاز دارید. در این مقاله ما نحوه اتصال دستگاه اندرویدی را به شما نشان می‌دهیم، اما مراحلی که در این مقاله مشاهده می‌کنید در گوشی‌های آی‌فون نیز یکسان است.

1.ابتدا روی ویندوز 10 برنامه Settings را باز کنید.

2. در ادامه روی گزینه Phone کلیک کنید.

3. اکنون باید دستگاه اندرویدی یا iOS خود را به ویندوز 10 متصل کنید، برای این منظور باید روی گزینه Add a phone کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که یک ارتباط اینترنتی فعال در اختیار داشته باشید.

4. در پنجره ظاهر شده باید کد کشور را همراه با شماره تلفن وارد کنید. روی دکمه Send کلیک کرده تا پیام کوتاهی برای گوشی شما ارسال شود. ( توجه داشته باشید برای بهره‌مندی از این قابلیت باید با حساب کاربری مایکروسافتی خود به ویندوز 10 لاگین کرده باشید.)

5. با استفاده از لینکی که از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال شده برنامه اندرویدی Microsoft Apps را دانلود کنید. این برنامه برای اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز 10 و بهره‌مندی از ویژگی Continue on PC ضروری است. پس از آن‌که به مرورگر اج یا Microsoft Launcher وارد شدید، دستگاه شما در بخش Phone ویندوز 10 نشان داده می‌شود.

زمانی که این مرحله کامل شد، شما می‌توانید از دکمه Continue on PC در کورتانا و مرورگر اج استفاده کنید. فرآیند اتصال تنها یک مرتبه اجرا می‌شود. با این حال برخی موارد مشکلاتی به وجود می‌آید که مجبور می‌شوید برنامه را پاک کرده و دومرتبه فرآیند اتصال را انجام دهید.

هر زمان دیگر تمایلی نداشتید از فرآیند همسان‌سازی تلفن و ویندوز 10 استفاده کنید به راحتی می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. برای منظور باید به بخش phone رفته و سپس روی گزینه Manage all devices linked with your Microsoft account کلیک کنید. پنجره جدیدی ظاهر شده که در آن می‌توانید گوشی خود را پیدا کنید. در ادامه روی گزینه Unlink this phone کلیک کنید تا ارتباط قطع شود.

Continue on PC محدود به کورتانا نیست
شما می‌توانید از این ویژگی در برنامه‌های مختلف نیز استفاده کنید. به‌طور مثال، مراجعه به یک صفحه وب در مرورگر کروم و باز کردن بخش Share با فشار دکمه Settings از جمله این موارد است. در این قسمت شما ویژگی Continue on PC را مشاهده می‌کنید که عملکردی یکسان با حالتی دارد که به آن اشاره شد.

همچنین می‌توانید تصاویر را از گوشی اندرویدی خود ارسال کنید. البته برای انجام این‌کار به یک مرحله اضافی نیاز دارید. در برنامه Google Photos گزینه Share و سپس Continue on PC را انتخاب کنید. با انجام اینکار از شما برای ساخت یک لینک به فایلی که قرار است به اشتراک قرار گیرد سوالی پرسیده می‌شود. در این حالت اگر در نظر دارید تنها یک عکس ارسال شود گزینه اول را انتخاب کنید. همین تکنیک در ارتباط با لینک‌های ذخیره شده در Google Keep و باز کردن آن‌ها به‌طور مستقیم در ویندوز 10 نیز صدق می‌کند. Continue on PC همچنین به شکل مجازی در هر مکانی که شما ویژگی به‌اشتراک‌گذاری محلی در اندروید را مشاهده می‌کنید در اختیارتان قرار دارد.