تاریخ : 1397,شنبه 01 ارديبهشت14:26
کد خبر : 263687 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

گلایه دانشجویان از مشکلات بوجود آمده؛

محرومیت برخی دانشجویان از ثبت‌نام بن‌کارت نمایشگاه کتاب! +عکس

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تماسی ضمن گلایه از مشکل بوجود آمده اظهار داشت: تنها یک روز دیگر تا انتهای فرصت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب باقی مانده است و با این حال هنوز دانشجویان علوم پزشکی امکان ثبت‌نام ندارند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامانه توزیع بن کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس bon.tibf.ir مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از پنچشنبه 30 فروردین ماه فعال شده و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات موردنیاز، از این بن‌ها برای خرید کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استفاده نمایند.

با وجود آغاز ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی در سامانه توزیع بن کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما برخی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور با ارسالی مواردی، از وجود نقص در سامانه ثبت‌نام گلایه می‌کنند. یکی از عجیب‌ترین نقایص گزارش به ثبت‌نام دانشجویان علوم پزشکی مربوط می‌شود. این دانشجویان مدعی‌اند امکان ثبت‌نام برای دانشجویان علوم پزشکی وجود ندارد و سامانه ثبت‌نام بن‌کارت پس از ورود اطلاعات اولیه دانشجویان، پیامی مبنی براینکه «با توجه به اینکه اطلاعات شما از طریق مرکز آموزشی در اختیار ما قرار نگرفته است امکان ثبت نام را ندارید، مراتب را از مرکز آموزشی خود پیگیری فرمایید» را نمایش می‌دهد.

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن گلایه از مشکل بوجود آمده اظهار داشت: تنها یک روز دیگر تا انتهای فرصت پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب باقی مانده است و با این حال هنوز دانشجویان علوم پزشکی امکان ثبت‌نام ندارند. وی با اشاره به گران قیمت بودن کتاب‌های رشته‌های پزشکی ادامه داد: انتظار این است که با توجه به حجم بالا و قیمت زیاد کتاب‌های دانشجویان پزشکی، اهتمام بیشتری به این دسته دانشجویان شود، اما دقیقا این موضوع برعکس است.

گفتنی است، علاوه بر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز اعتراضاتی نسبت به ثبت‌نام در سامانه بن‌کارت‌های دانشجویی داشتند.

خبر تکمیلی// اختلال سامانه برطرف شد
اختلال سامانه بن کارت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای دانشجویان علوم پزشکی برطرف شد.

ثبت‌نام بن کارت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل اختلال در سامانه ثبت‌نام بن‌کارت که ذیل نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شود، برای دانشجویان علوم پزشکی میسر نبود که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این اختلال از دقایقی پیش برطرف شده است و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم اینک می‌توانند به مراجعه به سایت نمایشگاه نسبت به نام‌نویسی در سامانه بن کارت اقدام کنند.

چنانچه دانشجویان در هر مرحله از ثبت‌نام در سامانه بن کارت نمایشگاه بین‌المللی کتاب با مشکل مواجه شدند می‌توانند از طریق شماره تلفن 66965579 با مدیریت سامانه ثبت‌نام بن کارت سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین شماره تلفن 81455437 با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند.


کد خبرنگار : 20