تاریخ : 1397,یکشنبه 02 ارديبهشت20:06
کد خبر : 263855 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ادامه اعتراضات در ارمنستان

همزمان با ادامه اعتراضاتی که در ارمنستان از هفته گذشته آغاز شده بود، رهبر معترضان با رد دعوت نخست‌وزیر این کشور برای مذاکره، پیش شرط های خود را مطرح کرد و خواستار استعفای نخست‌وزیر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «سرژ سرکیسیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات با «نیکل پاشینیان» رهبر معارضان در این کشور متوقف شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این مذاکرات قرار بود در هتل «ماریوت» ارمنستان در میدان مرکزی ایروان برگزار شود.

معترضان مقابل ساختمان هتل تجمع کرده بودند و در حال سردادن شعارهایی علیه دولت ارمنستان بودند.

نخست‌وزیر ارمنستان تأکید کرد: «نیروی سیاسی که در انتخابات تنها 7 تا 8 درصد آراء را کسب کرده بود، هیچ حقی ندارند که به نمایندگی از طرف مردم این کشور صحبت کند».

وی در ادامه از رهبر معترضان در ارمنستان خواست تا به قوانین این کشور احترام بگذارد و سپس اتاق مذاکره را ترک کرد.

پاشینیان در ابتدای این نشست خطاب به نخست‌وزیر ارمنستان گفته بود: «شما اوضاع را در این کشور درک نمی‌کنید.» و در ادامه خواستار استعفای سرکیسیان شده بود.

وی پیش از ورود به اتاق مذاکره نیز گفته بود که تمرکز این نشست استعفای نخست‌وزیر و انتقال مسالمت آمیز قدرت خواهد بود.

مذاکرات امروز میان نخست‌وزیر و رهبر معارضان ارمنستان قرار بود پس از اعتراضات چند روز گذشته در این کشور با هدف رفع تنش‌ها برگزار شود.

تظاهرات در ارمنستان چند روز پیش در اعتراض به روی کار آمدن سرژ سرکیسیان در مقام نخست‌وزیر این کشور که به مدت 10 سال نیز رئیس‌جمهور بوده، آغاز شده بود. معترضان خواستار استعفای وی هستند.

روز گذشته نخست‌وزیر ارمنستان از پاشینیان خواست تا به عنوان رهبر معترضان پای میز مذاکره بیاید اما وی این دعوت را رد کرده و درخواست‌های خود را مطرح کرده بود.

این در شرایطی است که دهها سازمان و نهاد دولتی و سیاسی در ارمنستان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر این کشور از او خواسته بودند تا این اعتراضات را با توسل به ابزارهای سیاسی آرام کند.

اعتراضات در ارمنستان از روز دوشنبه گذشته در ایروان و چندین شهر دیگر همزمان با معرفی سرکیسیان برای پست نخست‌وزیری آغاز شد. روز سه‌شنبه پارلمان ارمنستان سرکیسیان را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد و روز پنج شنبه معترضان تلاش کردند تا نشست کابینه جدید را مختل کنند.