تاریخ : 1397,دوشنبه 10 ارديبهشت13:25
کد خبر : 264612 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کنایه معاون وزیر علوم به برخی از تشکل های دانشجویی

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: تشکل های دانشجویی نباید فقط اسم تشکل را داشته باشند، بلکه باید دامنه فعالیت و مشارکت خود را در برنامه های فرهنگی افزایش دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» غلامرضا غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تشکل های دانشجویی در دانشگاه‌ها تشکیل شده و فعال هستند، ولی تمام تلاش ما معطوف به این است که به نوعی درمجموعه های دانشجویی مانند انجمن های علمی، کانون ها، تشکل های اسلامی و سایر مجموعه های دانشجویی، فعالیت های فرهنگی دانشجویان افزایش یابد.

وی ادامه داد: صرفا تشکل های دانشجویی نباید فقط اسم تشکل را داشته باشند، بلکه باید دامنه فعالیت و مشارکت خود را در برنامه های فرهنگی افزایش دهند، ما نیز حمایت های لازم را انجام می دهیم تا این تشکل ها بتوانند در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت خود را افزایش دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره اینکه آیا فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها کاهش یافته است، افزود: به نظر می‌رسد که تشکل های دانشجویی ظرفیت بیشتری داشته و می توانند فعالیت بیشتر از این داشته باشند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی، ۳ هزار کانون مختلف دانشجویی، بیش از ۳۰۰ تشکل اسلامی در دانشگاه ها فعال هستند، بسیج دانشجویی نیز تقریبا در تمام مراکز آموزشی فعال است.