تاریخ : 1397,چهارشنبه 12 ارديبهشت15:49
کد خبر : 264766 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

حاشیه‌نگاری دانشجویی از احیای نیمه شعبان در مسجد دانشگاه تهران؛

عهد تا سحر +عکس

داخل مسجد دانشگاه تهران که شدم تعدادی از مردم و دانشجویان به علت مناسب و مطبوع بودن هوا در محوطه باز مسجد و تعدادی هم در داخل مسجد نشسته بودند و به سخنرانی حاج شیخ حسن انصاریان گوش می دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم احیای شب نیمه شعبان شب گذشته در دانشگاه تهران با سخنرانی شیخ حسین انصاریان و قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت الاسلام کرمی نیا برگزار شد. محمد کفیلی*  روایت این مراسم اینگونه بیان می کند: ماه شعبان که می شود حال و هوای شعر رنگ و بوی جشن شادی و سرور به خود می گیرد و در کوچه پس کوچه های شهر مردم از پیر و جوان به استقبال اعیاد می روند تا بتواننند شادی خود را به همه نشان دهند در همین مجال دانشجویان سطح کشور که جز پر شور و نشاط ترین قشر جامعه هستند به مدت یک ماه درگیر مراسمات و جشن های دانشجویی خود در دانشگه های مختلف سطح کشور هستند.

شب گذشته به مناسبت میلاد امام عصر -عج الله تعالی فرجه- شهر رنگ وبوی دیگری پیدا کرده بود و چراغانی های سطح شهر جلوه دلنشینی به شهر داده بود در دانشگاه های مختلفی مانند دانشگاه تهران، صنعتی شریف و ... مراسمات مختلفی اعم از احیا شب نیمه شعبان و جشن سرور به پا بود. خب من هم به عنوان یک دانشجو به یکی از این مراسم ها که در دانشگاه تهران برگزار شد شرکت کردم.

از ایستگاه اتوبوس‌های تندرو که پیاده شدم به سمت سر در دانشگاه تهران حرکت کردم نور افشانی زیبایی که جلوه جالب و قشنگی به سر در معتبر و شناخته شده دانشگاه تهران داده بود من را مجبور کرد که از این سر در یک عکس به عنوان یادگاری بگیرم به سمت ورودی دانشگاه در خیابان 16 آذر که حرکت می کردم تعدادی زیادی از دانشجویان، زوج های جوان، میان سال و کودکان به همراه پدر و مادر خود به همراه من به سمت این مراسم که مراسم احیا شب نیمه شعبان بود حرکت می کردند.

داخل مسجد دانشگاه تهران که شدم تعدادی از مردم و دانشجویان به علت مناسب و مطبوع بودن هوا در محوطه باز مسجد و تعدادی هم در داخل مسجد نشسته بودند و به سخنرانی حاج شیخ حسن انصاریان گوش می دادند.

مراسم احیا به این شکل بود که از ساعت 23:30 با قرائت زیبای قاری بین المللی مهدی عادلی شروع شد و مردم در گوشه گوشه ی مسجد به انتظار شروع شدن سخنرانی شیخ حسن انصاریان نشسته بودند؛ بعد از آغاز سخنرانی و خطابه مختصر این خطیب در خصوص امام عصر(عج) بیان کردند که امشب شب بستن دوباره عهد پیمان با ولی خداست تا که ایشان لیاقت پا به رکاب بودن در عرصه‌های مختلف در جامعه حاضر برای ولی امر خدا بدهد و در ادامه نیز به خواندن فرازهایی از دعای کمیل در خصوص این دعا که اشرف ادعیه در بین شیعیان می باشد هم سخنرانی مفید و تاثیر گزاری را ارئه دادند. در پایان نیز با مدیحه سرایی و مناجات خوانی حجت السلام والمسلمین کرمی نیا حال هوای مردم و دانشجویان بسیار تغیر کرد به نوعی که وقتی از قاب دوربین به آنها نگاه می کردم معنویتشان تمام وجود من را هم در بر می گرفت.

 مراسم احیا شب نیمه شعبان در ساعت حدودا 2:45 بامداد به پایان رسیید و مردم پس از پذیرایی شدن و با عهد دوباره ایی که با امام زمان خود بسته بودند شب نیمه شعبان را به سحر رساندند.

همچنین می توانید گزارش تصویری این مراسم را از اینجـــا مشاهده کنید.

* دانشجوی دانشگاه خوارزمی


کد خبرنگار : 16