تاریخ : 1397,یکشنبه 16 ارديبهشت21:35
کد خبر : 265071 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ولایتی: مسئله اصلی منطقه فلسطین است

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه ْآزاد گفت:‌مسئله اصلی منطقه فلسطین است و جهان اسلام اجازه نمی‌دهد آب خوش از گلوی آمریکا و اسرائیل پایین برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه ْآزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: مسئله اصلی منطقه فلسطین است، کاری که ترامپ می‌خواهد با استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس انجام دهد، اعلامیه بالکور شماره 2 است که متأسفانه در همان زمان یعنی اوایل قرن بیستم برخی از خائنان منطقه با نظر انگلیسی‌ها برای اشتغال فلسطین حمایت کردند و امروز هم همان مرتجعان منطقه به ویژه رژیم سعودی با آمریکا همکاری می‌کنند. 

ولایتی گفت: بدین ترتیب اقدام آمریکا کامل کردن اشغال فلسطین است، ولی بیت‌المقدس متعلق به جهان اسلام است و باید بدانند با برخی کارهای حاشیه ای، جهان اسلام و فلسطین با فلسطینی‌های نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها پایین برود. 

ولایتی گفت: آنها با این کار فکر می کنند غصب بیت‌المقدس را تصویب خواهند کرد، ولی مبارزه مردم ادامه می‌یابد،‌‌ همانطور که نوعی انتفاضه تحت عنوان انقلاب بازگشت شکل گرفته و ادامه خواهد داشت. 

وی افزود:‌ اسرائیل بدون تردید رو به زوال است و دخالت‌هایی که در سوریه و سایر کشورها می‌کند، این سقوط را به تعویق نمی‌اندازد.

ولایتی گفت: دست ایران برای هر نوع تصمیمی درباره مسئله هسته‌ای باز است، آمریکایی‌ها می‌توانند امتحان کنند، اگر بخواهند از برجام عقب بنشینند و مانع از این شوند که ایران بهره‌ای که استحقاقش را دارد نبرد، حتما جمهوری اسلامی متناسب با شرایطی که آمریکا می‌خواهد تحمیل کند مقابله می‌کند.

ولایتی درباره انتخابات عراق گفت: امیدواریم هرآنچه مردم عراق می‌خواهند رخ دهد، انتخابات در عراق یکی از پیروزی‌های انقلاب عراق بوده که پس از صدام یک دموکراسی واقعی ایجاد شده و رأی مردم در این کشور حاکم است.

وی ادامه داد: هر فردی که مردم انتخاب کنند مورد احترام است، هیچکس حق دخالت ندارد و مردم عراق خود را نشان داده‌اند و معلوم شد حاضرند دشمنان خود را به دست مردم از بین ببرند.