تاریخ : 1397,چهارشنبه 19 ارديبهشت21:24
کد خبر : 265352 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

برگزاری ۳ تجمع بزرگ توسط دانشجویان دانشگاه‌های تهران؛

اتمام حجت با دولتی‌ها، خط و نشان برای خارجی‌ها +تصاویر

علاوه بر تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف نیز با برگزاری تجمع اعتراضی، نسبت به سیاست‌های ایالات متحده واکنش نشان داده و به دولت درباره عاقبت اعتماد به آمریکا هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران در واکنش به اقدام شب گذشته ترامپ و خروج آمریکا از برجام مقابل لانه جاسوسی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این مراسم که با بارش تند باران بهاری در تهران همراه شد دانشجویان با آتش زدن پرچم آمریکا و سر دادن شعارهایی چون «مطالبه یک کلام آتش بزن به برجام»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر سازشکار»، «اروپا آمریکای دیگر است» و ... برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون تحریم مجدد ایران از سوی آمریکا و مطالبه پاسخگویی از سوی مسئولان در این زمینه اعتراض خود را نسبت به خروج آمریکا از برجام اعلام کردند.

اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت در سخنانی با بیان اینکه مسئولان باید از عاقبت برجام درس بگیرند، اظهار کرد: این مراسم به این دلیل برگزار شده که ما از ابتدا و از پنج سال پیش برایمان مشخص بود که آمریکا روزی این توافق را زیر پا می‌گذارد اما آن روز که ما درباره این موضوع صحبت می‌کردیم به ما برچسب تندرو و افراطی می‌زدند و می‌گفتند که شما اطلاعی از مسائل ندارید اما امروز می‌بینیم که عاقبت این توافق چگونه شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع که می‌گویند برجام را با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهیم نیز از نظر ما یک موضوع پیش پا افتاده است چرا که اروپا نیز مثل آمریکاست و در واقع سگ زرد برادر شغال است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت: منتظر اروپا ماندن برای ما مضحک است

دبیر اتحادیه مستقل: برجام تمام شده و باید سریعاً از آن خارج شویم

نماینده بسیج دانشجویی: آغوش کشیدن اروپا خیانتی بدتر از برجام است

در ادامه تصاویر تجمع دانشجویان در مقابل لانه جاسوسی آمده است:

* تجمع دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در تجمعی که در محل شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، سخنان توهین‌آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خارج شدن دولت آمریکا از برجام را محکوم کردند. همچنین در این تجمع بیانیه‌ای از سوی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر قرائت شد که در آن بر مقابله همه‌جانبه با دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران تأکید شده است.

دانشجویان در این تجمع پرچم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در ادامه تجمع دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است:

* تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف
تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد ازظهر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار شد. در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی همچون «#خسارت_محض»، «آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید» اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های آمریکا ابراز کردند.

در ادامه تصاویر تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را مشاهده می‌کنید: