تاریخ : 1397,یکشنبه 23 ارديبهشت17:28
کد خبر : 265623 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس

اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) و رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در نشست خبری صبح امروز، گفت: رویداد اینوتکس برای نخستین‌بار در سال 2012 و با حضور بیش از 50 شرکت در حوزه ICT،‌ نفت و گاز، انرژی،‌ بیوتکنولوژی و امکانات زیرساخت در تهران برگزار شد، اینوتکس در 6 دوره میزبان بیش از 750 شرکت فناور از 25 کشور جهان بوده است و امضای 130 سند همکاری بین فعالان حوزه علم و تکنولوژی بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ وی افزود: در طول این سال‌ها شرکت‌های مختلفی از 20 کشور جهان در این نمایشگاه‌ها حضور یافته‌اند، کشورهای روسیه، کانادا، هندوستان، آلمان، چین،‌کره جنوبی،‌‌ آذربایجان، قزاقستان،‌پاکستان،‌سوئد، بلاروس و انگلستان تعدادی از این کشورها هستند.

قنبرپور ادامه داد: امسال این رویداد از سوی پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و به همت فن‌بازار ملی ایران از 14 تا 16 تیر ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی تهران در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 7 محور اصلی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه محورهای مدیریت هوشمند انرژی،‌حمل و نقل هوشمند، دستگا‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، مدیریت و تبادل هوشمند داده، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و محل زندگی هوشمند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قنبرپور اظهار داشت: نمایشگاه امسال شامل 4 بخش  غرفه‌ها، رویدادهای تجاری،‌رویدادهای ترویجی و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری مشترک است.

فرصت مناسب شرکت‌های نوپا برای عرضه محصولات
دبیر نمایشگاه اینوتکس عنوان کرد: امسال هیات‌های تجاری از 8 کشور خارجی به نمایشگاه اعزام می‌شوند و تلاش می‌کنیم فناوری‌های ایرانی را به نمایش بگذاریم.

به گفته وی یک پایگاه خلاقیت نیز در نمایشگاه ایجاد می‌شود و پیش‌بینی شده تعداد زیادی استارت‌آپ خارجی نیز در نمایشگاه شرکت کنند.

قنبرپور گفت: 150 استارت‌آپ، 50 مخترع، 20 سرمایه‌گذار خطرپذیر،‌20 شتاب‌دهنده، 120 شرکت فناور و 40 سرمایه‌گذار اولیه در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

در ادامه این نشست سیدعلی هزاوه رئیس مرکز شتابدهی نوآوری گفت: استارت‌آپ نوآوری از سال گذشته به رویداد اینوتکس اضافه شده است و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان است تا محصولات داخلی خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: شرکت‌های نوپای پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها نیز در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

هزاوه گفت: سرمایه‌گذاران هم در دو بخش سرمایه‌گذاران خطر پذیر و سرمایه‌گذاران کسب و کار اولیه در نمایشگاه حضور می‌‌یابند، بخشی از نمایشگاه نیز مربوط به رویدادهای کارآفرینی است.

به گفته وی ایده‌های برتر هم در اینوتکس امسال معرفی می‌شوند.

رضا غیابی عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس نیز گفت: بخش مجزایی در نمایشگاه برای ارائه دهندگان زیرساخت در نظر گرفته شده است.