تاریخ : 1397,دوشنبه 24 ارديبهشت17:08
کد خبر : 265737 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

رئیس دانشگاه فردوسی:

ورود تکنولوژی جدید محور ارتباط دانشگاهها با خارج شد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در جلسه اخیر روسای دانشگاه ها در وزارت علوم تاکید شد که از این پس ورود تکنولوژی جدید محور ارتباط دانشگاهها با خارج باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدکافی در گفتگو با مهر گفت: جلسه روسای دانشگاه ها درخصوص ارتباطات بین الملل هفته گذشته در وزارت علوم برگزار شد که در این جلسه درخصوص حوزه دیپلماسی علمی و ارتباط دانشگاه های کشور با دانشگاه های دنیا بحث و بررسی صورت گرفت.

وی افزود: درحال حاضر در زمینه دیپلماسی علمی مباحث تبادل استاد و دانشجو وجود دارد اما در این جلسه تاکید شد که باید محور کار بر انتقال و تبادل تکنولوژی باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: بنابراین اگر قرار است طرح مشترکی اجرا شود باید به نحوی برنامه ریزی صورت گیرد که تکنولوژی جدید به کشور وارد شود.

کافی خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی علمی باید ارتباطات در کشور وجود داشته باشد و باتوجه به اینکه امینت پایدار داریم بنابراین این موضوع می تواند پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در این جلسه تاکید شد که با هماهنگی بیشتر با سازمان های اطلاعاتی مباحث امنیتی ارتباطات علمی را کم کنیم و آسیب های دیپلماسی علمی را به حداقل برسانیم.