تاریخ : 1397,سه شنبه 25 ارديبهشت08:37
کد خبر : 265796 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اسکان دانشجویان زلزله‌زده دانشگاه‌های یاسوج +تصاویر

با همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد دانشجویانی که خوابگاهشان در زلزله های اخیر دچار آسیب دیدگی شده بود در محوطه دانشگاه ها اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگاران «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی هفته اخیر شهرستان بویراحمد و دنا بارها با زلزله های بالای 3 ریشتر و بیش از 42 پس لرزه، پی در پی لرزیدند. به طوری که در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت شهر یاسوج 6 بار به خود لرزید.

این زلزله ها که بزرگترین آن ترتیب زلزله  5.2 ریشتری شهر یاسوج  و سی سخت و 4.8 ریشتری یاسوج بود که باعث آسیب دیدن منازل مسکونی و برخی از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های شهر یاسوج شد،  ولی 220 میلیارد تومان به شهرستانهای بویراحمد، دنا و شهر چیتاب در استان خسارت وارد کرده است.

خوشبختانه زلزله های اخیر تلفات جانی به همراه نداشت و اکثر مصدومان زلزله های اخیر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، اما به دلیل عدم مدیریت صحیح مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان و دستگاه های نظارتی، بازار شایعات طی هفته های اخیر باعث اضطراب و نگرانی دانشجویان و مردم شهرهای زلزله زده شده است.

از این رو برخی از دانشگاه ها با لغو امتحانات و کلاس های درس حوزه دانشگاهی خود از دانشجویان خواستند تا ساماندهی و ایمن سازی خوابگاه های آسیب دیده به شهر و خانه خود برگردند. اما دانشجویانی که امکان مراجعه به شهر خود را نداشتند و همچنان با نگرانی و دلهره در خوابگاه های خود مستقر بودند به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاری دانشگاه ها اقدام به برپایی چادر های امدادی در محوطه دانشگاه ها و فضای باز برای اسکان موقت دانشجویان و آرامش خاطر آنان کرد.

مالک انوری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت نیاز اقدام به برپایی چادرهای بیشتری برای دانشجویان حاضر در خوابگاه ها خوهیم کرد افزود: بسیج دانشجویی تا کنون به بیش از 900 نفر از دانشجویان دانشگاه های شهر یاسوج اسکان موقت داده است و تمام تلاش خود را برای امنیت دانشجویان به کار خواهد بست.

انوری گفت: از دانشجویانی که کلاس های درس آنها پابرجاست می خواهم با حفظ آرامش خود به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و با رعایت نکات و توصیه های ایمنی در زمان وقوع زلزله امنیت خود را در اولویت قرار دهند.