تاریخ : 1397,سه شنبه 25 ارديبهشت22:36
کد خبر : 265889 - سرویس خبری : خبرنامه

واکنش رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

حجت الاسلام محمدیان گفت: ششم اینکه تصمیم ترامپ در قبال قدس و مسئله فلسطین می‌تواند موجب نزدیکی افکار عمومی جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا با اهداف جمهوری ‌اسلامی ایران و به طور کلان جبهه مقاومت و ائتلاف ضد اسرائیل شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام محمدیان اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس را شعله ور کردن آتشی دانست که به زودی تبعاتش دامن آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن را در بر می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس به‌منزله به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است، این اقدام اولا دهن کجی به مسلمانان است میلیاردها مسلمان قدس را قبله اول مسلمانان و پایتخت قانونی فلسطینیان می‌دانند این اقدام  از جنبه ی مذهبی و ایدئولوژیک تکلیف دولت و حاکمیت آمریکا را با امت مسلمان بیش از پیش مشخص می کند.

وی افزود: به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کند قدس نیز همچون دیگر بناها سازه‌ای ساخته شده از سنگ و آهن و چوب است  که می توان در قبال آن هر رفتاری انجام داد و هر تصمیمی گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: ترامپ با عملی کردن این تصمیم، آتشی را شعله ور کرد که به زودی تبعاتش دامن آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن را در بر می گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر هدف ترامپ چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای جنایت بیشتر در منطقه ی غرب آسیا است،نکته ی دیگر هم می تواند محک زدن میزان حساسیت ملت های مسلمان نسبت به آرمان فلسطین باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اثرات انتقال سفارت آمریکا به قدس در اوضاع منطقه و پیگیری مسئله فلسطین گفت: اول اینکه با انتقال سفارت آمریکا به قدس،تقابل با رژیم صهیونیستی وارد فاز جدیدی خواهد شد و در این بین مبارزات ضد‌صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و سراسر فلسطین تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: دوم اینکه این اقدام واکنش‌های اجتماعی را نیز علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حامی اسرائیل در سطح جهان در پی خواهد داشت.

سوم اینکه از آنجایی که مجامع بین‌المللی، قدس را به‌عنوان یک منطقه اشغالی شناخته‌اند این انتقال می تواند پیامدهای حقوقی و سیاسی جدی را به‌دنبال داشته باشد و این خود یک فرصت است که می توان از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: چهارم اینکه سکوت دولت های مرتجع منطقه و عدم اقدام جدی آنها نشان داد آنان  دیگر دغدغه ای در مسئله فلسطین ندارند دولت های عرب مرتجع و واداده منطقه از یک طرف از فلسطین حمایتی ندارند و از سوی دیگر رسما گاو شیرده دولت ترامپ هستند اینها دیگر از منظر افکار عمومی منطقه مرجعیتی در مسئله فلسطین ندارند.

پنجم اینکه آمریکا تا قبل از این و در دوره ی رئوسای جمهور قبلی سعی می کرد در مسئله فلسطین حداقل نمایشی داشته باشد که در آن نقش میانجی را ایفا کند ولی رسما تصمیم اخیر دولت حاکمیت ایالات متحده را از این حالت خارج کرد و حتی دیگر نمی توانند این نمایش را هم اجرا کنند.

وی گفت: ششم اینکه تصمیم ترامپ در قبال قدس و مسئله فلسطین می‌تواند موجب نزدیکی افکار عمومی جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا با اهداف جمهوری ‌اسلامی ایران و به طور کلان جبهه مقاومت و ائتلاف ضد اسرائیل شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به نقش دانشگاهیان در تبیین این موضوع در افکار عمومی گفت: یکی از اهداف احتمالی دولت آمریکا سنجش میزان حساسیت افکار عمومی درمسئله فلسطین است لذا فرصت خوبی فراهم شده است که آرمان فلسطین باز هم در صدر آرمان های انقلابی و انسانی در دنیا قرار گیرد اینجا نقش دانشگاهیان ما بارز است است.

وی ادامه داد: بدنه ی عمومی دانشگاهیان ما ظلم ستیز،حامی مظلوم و مدافع آرمان فلسطین است و حتما تشکل های انقلابی و بدنه دانشگاهی ما که الحمدلله امروز ارتباط موثر و خوبی با تشکل های انقلابی دنیا دارد اقدامات جدی انجام خواهد داد مسئله ی فلسطین در همه ی دنیا در بدنه روشنفکری و دانشگاهی مورد اقبال است در کشور ما هم الحمدلله همین طور است بگذریم از برخی اساتید معلوم الحال و انگشت شمار که وکیل مدافع رژیم صهیونیستی هستند.

محمدیان تأکید کرد: بدنه ی دانشگاهی می تواند ابعاد مختلف مسئله فلسطین را برای جامعه تبیین کند مسئله فلسطین هم مسئله آرمانی ماست و هم تامین کننده ی منافع ملی ما در حوزه امنیت ملی.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها


کد خبرنگار : 16