تاریخ : 1397,چهارشنبه 26 ارديبهشت04:40
کد خبر : 265898 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه بناب:

پرداخت شهریه برای دروس افتاده مصوبه وزارت علوم است

رئیس دانشگاه بناب گفت: در ماده ۱۲ آیین نامه آموزشی وزارت علوم مصوب شده که دانشجویان برای دروسی که یک بار افتاده‌اند و خارج از سنوات مجاز آن را بردارند، باید شهریه پرداخت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، کریم عباسیان، رئیس دانشگاه بناب با اشاره به تجمع دانشجویان این دانشگاه دراعتراض به پرداخت شهریه برای دورس افتاده گفت: آیین نامه آموزشی وزارت علوم در سال ۹۳ مصوبه شده و در ماده ۱۲ آیین نامه مصوب شده که دانشجویان برای دروسی که یک بار افتاده اند و خارج از سنوات مجاز آن را بردارند، باید شهریه پرداخت کنند.

عباسیان بیان کرد: وزارت علوم میزان دریافت شهریه دروس افتاده را به هیات امنا دانشگاه‌ها واگذاره کرده است و هیات امنا باید تصویب کنند دانشجویان چقدر باید شهریه بابت دروس افتاده پرداخت کنند.
رئیس دانشگاه بناب تصریح کرد: در سال ۹۴ هیات امنای دانشگاه‌های تبریز، بناب، ارومیه و مراغه که یکی است مصوب کرده است دانشجویان برای دورس افتاده باید شهریه پرداخت کنند.

وی گفت: ریاست دانشگاه بناب دو ترم است به بنده واگذار شده است؛ ترم قبل بابت دروس افتاده ازدانشجویان هزینه‌ای دریافت نشده است و این ترم یکی از کارمندان بدون اینکه دستوری گرفته باشد، میزان شهریه‌ها را در حساب دانشجویان گذاشته بود و دانشجویان نسبت به این موضوع اعتراض کرده بودند.

عباسیان در ادامه افزود: چند روز پیش تجمعی که در دانشگاه صورت گرفته بود، به دانشجویان توضیح دادم که این موضوع را در هیات امنای دانشگاه بررسی می‌کنیم و به هیات امنا توضیح می‌دهیم که آیین نامه آموزشی وزارت علوم دست شما را انقدر باز نگذاشته است و فقط برای بازده خارج سنوات مجاز دانشجو، مجاز هستید شهریه تعیین کنید نه برای داخل سنوات مجاز دانشجو.

عباسیان تاکید کرد: ما به دانشجویان قول داده ایم این مشکل را حل کنیم. چهار ترم قبل از اینکه رئیس دانشگاه بناب بشوم شهریه دروس افتاده از دانشجویان دریافت کرده اند و دو ترمی که مشغول به خدمت در این دانشگاه هستم، شهریه بابت دروس افتاده دریافت نشده است.