تاریخ : 1397,چهارشنبه 26 ارديبهشت13:57
کد خبر : 265943 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

قابلیت مرورگر خود را افزایش دهید؛

۱۰ «افزونه» کاربردی کروم برای دانشجویان +دانلود

درکنار آپدیت‌ مروگرها افزونه‌ها می‌گویند که قابلیت مروگرها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به همین دلیل در این گزارش 10 افزونه مفید و پرکاربرد Google Chrome را به شما معرفی کرده‌ایم که در صورت تمایل به دانلود و نصب روی تصویر کلیک کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه تقریبا اینترنت در همه امور زندگی انسان‌ها به ویژه دانشجویان رسوخ کرده و می‌توان گفت کمتر کسی است که از این فضا بی‌نیاز باشد، در کنار شبکه‌های مجازی مروگرها پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اینترنت محسوب می‌شوند، از گشت و گذار در سایت‌ دانشگاه گرفته تا جستجو و دانلود مقاله‌های علمی، جزوات درسی و... که می‌توان Google Chrome، Firefox، Safari و Opera را شاخص‌ترین مرورگرها در جهان به حساب آورد.

درکنار آپدیت‌ مروگرها برخی اپلیکیشن‌هایی عرضه می‌شوند که اصطلاحا به آن افزونه می‌گویند که قابلیت مرورگرها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به همین دلیل در این گزارش 10 افزونه مفید و پرکاربرد Google Chrome را به شما معرفی کرده‌ایم که در صورت تمایل به دانلود و نصب روی تصویر کلیک کنید.

AdBlock
اگر از بنرهایی تبلیغاتی و خود نمایی آن‌ها کنار سایت‌ها خسته شده اید پیشنهاد می‌کنیم افزونه AdBlock رال نصب کنید. این افزونه بنر‌های تبلیغاتی حذف می‌کند تا در زمان وب‌گردی تمرکز بیشتری داشته باشید.

Google Mail Checker
در گذشته ارسال و دریافت‌ فایل‌های مختلف بین دو نفر به کمک نامه‌های الکترونیک یا همان Mail انجام می‌شد که با گذشت زمان و ظهور شبکه‌های مجازی همچون تلگرام رفته رفته Mail ها جای خود را به تلگرام دادند اما با کاهش سرعت اخیر تلگرام و سخت شدن ارسال ودریافت فایل‌ها بسیاری از افراد مجددا برای امور اداری و ... خود به Mail ها روی آورده‌اند، اگر شما هم از این موضوع زیاد استفاده می‌کنید حتما به افزونه  Google Mail Checkerنیاز دارید، این افزونه بدون اینکه Mail را باز کنید به شما نشان می‌دهد که چند ایمیل خوانده نشده در صندوق ورودی خود دارید.

The Great Suspender
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام کار با کامپیوتر تب‌های زیادی را باز می‌کنید و به خاطر آن سرعت اینترنت و کامپیوتر یا لپتاپ شما افت کرده و شارژ باتری لپتاپ شما به سرعت تمام می‌شود حتما افزونه The Great Suspender را نصب کنید.

این افزونه تب‌هایی که در حال حاضر استفاده نمی‌کنید را به حالت تعلیق در می‌آورد که هم در کاهش مصرف رم و طبع آن افزایش سرعت کامپیوتر و موثر است و هم در افزایش سرعت اینترنت و مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری لپتاپ.

Lonely Planet
فصل امتحانات نزدیک است اما اگر از هم اکنون به دنبال پیدا کردن مقصدی مناسب برای مسافرت در تعطیلات تابستان می‌گردید، افزونه  Lonely Planet پیشنهادهای خوبی دارد.

با نصب این افزونه، هر روز با یک نقاط شگفت‌انگیزی از گوشه وکنار دنیا آشنا می‌شوید.

StayFocusd
اگر دانشجو باشید حال که فصل امتحانات نزدیک است باید مدیریت مناسبی برای زمان خود داشته باشید و نباید وقت شما تلف شود اما گاهی گشت و گذار در برخی سایت‌ها آنقدر سرگرم کننده است که حساب زمان از دست کاربران خارج می‌شود، پیشنهاد ما برای جلوگیری از این موضوع نصب افزونه StayFocusd است. این افزونه به شما کمک می‌کند برای وب سایت‌های که زیاد با آن سر وکار دارید زمان تعیین کنید. بعد از طی مدت زمان مشخص شده، دسترسی شما را به سایت محدود می‌شود و با اینکار متوجه می‌شوید که وقت درس خواندن است.

OneTab
اگر شما هم از تب‌های زیادی حین کار استفاده می‌کنید احتمالا برای شما پیش آمده که تب مورد نظر خود را گم کنید و یا به اشتباه آن را به همراه یک تب دیگر ببندید، ساده ترین راه برطرف کردن این مشکل نصب افزونه OneTab است. زیرا با OneTab ‌می‌توانید چندین تب را در یک پنجره مدیریت کرده و یا در قالب یک گروه دسته بندی کنید.

Google Dictionary
بسیاری از مقالات علمی و کتب رفرنس در دنیا به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند و شما برای مطالعه آن یا باید به صورت کامل به این زبان مسلط باشید و یا اینکه یک فرهنگ لغت یا همان دیکشنری کنار خود داشته باشید تا معنی لغاتی که بلد نیستید را در آن پیدا کنید. اما Google Dictionary این کار را برای شما بسیار آسان کرده، کافی است این افزونه را نصب کنید، از آن پس با دوبار کلیک کردن بر روی لغت مورد نظر معنی آن جلوی چشمان شما ظاهر می‎شود.

Grammarly
آموزش زبان انگلیسی امروزه به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است، اگر این دغدغه در شما هم وجود دارد اما حوصله و یا زمان حضور در کلاس زبان را ندارید پیشنهاد می‌کنیم افزونهGrammarly  را نصب کنید. شما متن مورد نظر خود را به Grammarly ارائه می‌دهید و سپس این افزونه اشتباهات دستور زبان(گرامر) و اشتباهات املایی شما را به صورت ساده نمایش می‌دهد.

UBlock Origin
احتمالا برای شما هم پیش آمده که به سایتی مراجعه کنید و پس از لود شدن آن یک پنجره تبلیغاتی برای خرید و فروش کالایی و ارائه خدماتی به شما نشان داده شود که در سال‌های اخیر این موضوع افزایش قابل توجهی داشته است و در درازمدت آزاردهنده بوده و ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز شما شود. راه حل برطرف کردن ‌این موضوع نصب UBlock Origin  است. این افزونه حافظه کمی را اشغال می‌کند و به کاربر این توانایی را می‌دهد که تعیین کند، تبلیغات کدام سایت‌ها باید مسدود شود و تبلیغات کدام‌ سایت‌ها نشان داده شود.

Imagus
در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویر کوچکی برای کاربران نمایش داده شود و اگر شخصی مایل بود آن تصاویر را در سایز بزرگتری ببیند باید روی تک تک تصاویر به صورت جداگانه کلیک کند، افزونه Imagus این مشکل را حل کرده است. با این افزونه می‌توانید تصاویر را به صورت بزرگ و بدون نیاز به کلیک و باز کردن صفحات وب جدید ببینید.
همچنین قابلیت‌هایی مانند ذخیره و چرخش تصاویر نیز از دیگر امکاناتی است که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد.