تاریخ : 1397,پنجشنبه 27 ارديبهشت15:02
کد خبر : 266079 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نگاهی به سریال‌های ماه مبارک رمضان؛

ماه رمضان را با «سر دلبران» و «بچه مهندس» بگذرانید! +تصاویر

«سرّ دلبران» روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن دارد. این مجموعه با ترسیم روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در حل و فصل مشکلات روزمره مردم تمرکز دارد و داستان آن نیز درباره روحانی ای است که وارد محله ای در یزد می شود و در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده ای می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر ساله رسانه ملی از ماه ها قبل خود را برای ماه مبارک رمضان آماده می کند تا بتواند همزمان با آغاز این ماه سریال های مناسبتی اش را از 3 شبکه اصلی خود یعنی شبکه اول، دوم، سوم به روی آنتن ببرد، کاری که دیگر بعد از گذشت نزدیک به 17سال به یکی از رسوم هر ساله این دستگاه عریض و طویل تبدیل شده و مخاطبان نیز از یکی و دو هفته قبل اخبار مربوط به این سریال ها را دنبال می کنند، به طوری که گویی ماه مبارک رمضان، بدون پخش سریال های مناسبتی یک چیزی کم دارد. با این حال امسال فضای سریال های ساخته شده کمی رنگ و بوی جدی دارد و ظاهرا خبری از سریال های طنز نیست.

بازگویی «سر دلبران» محمدحسین لطیفی برای مخاطبان از شبکه اول سیما
شبکه اول سیما امسال «سر دلبران» محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی را به روی آنتن خواهد برد؛ سریالی که در 30 قسمت 50 دقیقه ای تولید شده و قرار است هر شب ساعت 22:10 به روی آنتن این شبکه برود؛ تصویربرداری این سریال که یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج به شمار می رود، از اوایل سال گذشته شروع و تمن سکانس های آن در شهر یزد ضبط شده است.

برزو ارجمند، محمد کاسبی، کامران تفتی، شهرام عبدلی، رابعه مدنی، بهاره افشار، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، متین ستوده، جعفر دهقان از جمله بازیگران آخرین ساخته کارگردان معروف رسانه ملی هستند تا در آن داستان زندگی یک روحانی را به تصویر بکشند.

«سرّ دلبران» روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن دارد. این مجموعه با ترسیم روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در حل و فصل مشکلات روزمره مردم تمرکز دارد و داستان آن نیز درباره روحانی ای است که وارد محله ای در یزد می شود و در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده ای می شود.

«بچه مهندس» در ماه رمضان میهمان شبکه دو می شود
شبکه دوم سیما اما به سراغ «بچه مهندس» علی غفاری رفته است، سریالی که سعید سعیدی در 3 فاز و 45 قسمت تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و قرار است هر شب ساعت 21:30 به روی آنتن این شبکه برود.

قصه این سریال در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و...

در این سریال که لوکیشن اصلی اش در پرورشگاهی می گذرد، بهناز جعفری، ساناز سعیدی، هاله گرجی، نفیسه روشن، مریم خدارحمی، مهرناز بیات، سوگل طهماسبی، سلمان فرخنده، فرخنده فرمانی‌زاده، برزو ارجمند، حمید شریف زاده، سیاوش چراغی‌پور، عباس جمشیدی‌فر، فرزین محدث، شیدا یوسفی و یونا تدین، آریا نرج آبادی، نیوشا علی‌پور (سه بازیگر خردسال) ایفای نقش داشته اند.

شبکه سوم با «رهایی نکن» به استقبال ماه رمضان رفت
شبکه سوم سیما نیز به سراغ سریال محمدمهدی عسگرپور رفته است، سریالی با نام «رهایم نکن» که علی پورکیانی تهیه کنندگی اش را بر عهده داشته و علی رغم نگارش داستان آن برای 37 قسمت، در 32 قسمت به روی آنتن می‌رود.

امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد از جمله بازیگران این سریال به شمار می روند.

خلاصه داستان «رهایم نکن» آمده است: رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه دار می شود؛ خانواده هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.


کد خبرنگار : 20