تاریخ : 1397,یکشنبه 30 ارديبهشت03:26
کد خبر : 266277 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

انتخابات شورای صنفی دانشگاه ارومیه برگزار شد

انتخابات شورا‌های صنفی دانشجویی دانشگاه ارومیه از ساعت ۸ صبح امروز بر اساس دستورالعمل و آیین‌نامه جدید شورا‌های صنفی با حضور پرشور دانشجویان در سراسر دانشکده‌های دانشگاه ارومیه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتخابات شورا‌های صنفی دانشجویی دانشگاه ارومیه از ساعت ۸ صبح امروز بر اساس دستورالعمل و آیین نامه جدید شورا‌های صنفی با حضور پرشور دانشجویان در سراسر دانشکده‌های دانشگاه ارومیه برگزار شد.

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه انتخابات‌های دانشجویی گوناگون در دانشگاه‌ها برگزار می شود؛ اما با بررسی‌های بیشتر به نتایجی دست می‌یابیم که انتخاباتی مانند انتخابات شورای صنفی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که شورای صنفی بستری برای تحقق یافتن مطالبات رفاهی و صنفی و آموزشی دانشجویان مهیا شده است.

امروز صبح از ساعت ۸ صبح در دانشگاه ارومیه نیز صندوق‌های رای در تمامی دانشکده‌ها با نظارت معاونت دانشجویی دانشگاه ارومیه، در بین دانشجویان قرار گرفت تا بار دیگر دانشجویان دانشگاه ارومیه یک بار دیگر نمایندگان خود را در پیگیری مشکلات صنفی و رفاهی را انتخاب کنند.

با توجه بر اساس قوانین انتخابات شورای صنفی دانشگاه ارومیه حداقل دانشجوی شرکت کننده در انتخابات امسال باید ۴۰۰۰ نفر باشد که به حد نصاب نرسیدن تعداد رای دهنده از قبل در این دانشگاه متاسفانه بوده است.

ایوب فتح الهی، دبیر شورای صنفی دانشگه ارومیه با اشاره به علت حد نصاب نرسیدن انتخابات شورای صنفی گفت: به حد نصاب نرسیدن انتخابات علت‌های مختلفی دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین علت‌ها نبود شناخت کافی دانشجویان نسبت به شورای صنفی بوده و علت این امر نیز دانشگاه است.

فتح الهی بیان کرد: چند سالی است در دانشگاه شورای صنفی نبوده است و دانشگاه اطلاع رسانی صحیح و خوبی هم در این مورد نداشته است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه با اشاره به میزان شرکت دانشجویان در انتخابات امسال گفت: امسال ۳۰ نامزد به عنوان کاندید در انتخابات شورای صنفی با گرایش‌های سیاسی مختلف و با تشکیل ائتلاف‌های مختلف شرکت کرده اند.

گفتنی است، پایان هفته نتایج نهایی انتخابات شورای صنفی از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه ارومیه اعلام خواهد شد.